نقدعلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت:

باید کسی وزیر نفت بشود که توان تامین درآمد کشور از نفت را داشته باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به بیان توضیحاتی درباره دلایل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی نفت پرداخت.

به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی  در صحن علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت گفت: در این ایام مجلس در تعاملی خوب مشغول بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی است و یکی از صحنه‌های بدیع و زیبا و افتخار آمیز انقلاب اسلامی در حال رقم خوردن است.

وی افزود: حالا که از دولتی واگرا که به جای چشم داشتن به خدا به کدخدا امید داشت به مجلس و دولتی خدا باور رسیده ایم، باید برنامه ریزی نوینی داشته باشیم. در باب بودجه و درآمد‌ها سه راه بیشتر نداریم، یک درآمد‌های مالیاتی، دوم منابع حاصل از فروش نفت و سوم سایر درآمدها.

نقدعلی تصریح کرد: در باب درآمد‌های مالیاتی با توجه به وضع صنوف و مشکلات معیشتی و اقتصادی و درآمد پایین مردم نمی‌توانیم انتظار بالایی داشته باشیم. سایر درآمد‌ها نیز وزارتی ندارند لذا باید در شرایط تحریمی و مشکلات این چنینی برای درآمد نفتی برنامه ریزی کنیم و وزارت مهم نفت را به کسی بسپاریم که می‌تواند جسارت فروش نفت را داشته باشد.

نماینده مردم خمینی شهر تاکیدکرد: حال که به برکت مجلس انقلابی و اقدام شجاعانه قانون لغو تحریم‌ها توانستیم اندکی در بحث فروش نفت نفس بکشیم و به حدود یک میلیون بشکه نفت برسیم، باید برنامه ریزی دقیق‌تر و صحیح تری بکنیم. من از آقای فتاح رئیس هولدینگ نفت وگاز بنیاد مستضعفان در خصوص آقای اوجی سوال کردم و ایشان تاکید کردند که آقای اوجی در فروش گاز سابقه خوبی دارند، اما موضوع فروش نفت مسئله متفاوت است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: گشایش در فروش نفت و ورود ارز به داخل کشور نیاز اصلی و مسئله اصلی کشور است و باید برای آن برنامه ریزی ویژه‌ای داشت و اگر جرات و جسارت کافی برای این موضوع نباشد نمی‌توان موفق بود. نمایندگان برای این مسئولیت آقای رستم قاسمی را مناسب می‌دانستند و دیدیم که در زمان معرفی و ارائه برنامه‌ها ایشان دائم از وزارت نفت سخن می‌گفتند.

وی خاطرنشان کرد: آقای اوجی باید اموال خود را شفاف بگوید و بگوید که چگونه زندگی کرده است، ما وزیر با اموال هزار میلیاردی و وزیری با ۱۲۰ شرکت را فراموش نکرده ایم. ما در عرصه وزارت نفت سوالات زیادی داریم. ایشان در برنامه‌های خود مسئله معیشت بدنه وزارت نفت و کارکنان عملیاتی و قشر زحمتکش نیرو‌های میدان‌های نفتی را به خوبی تشریح و توضیح نداده بودند و ما از برنامه‌های ایشان اطمینان کافی را حاصل نکردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار