نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه لزوم اتخاذ اقدامات سازنده و دپیلماتیک برای برون رفت از بحران اقتصادی در این کشور را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با تاکید بر وجود بحران اقتصادی در سوریه و تأثیر آن بر مردم این کشور، لزوم اتخاذ اقدامات سازنده و دپیلماتیک برای برون رفت از این بحران را خواستار شد.

گیر پدرسون در گزارش خود در شورای امنیت گفت به تلاش‌ها در ارتباط با طرف‌های سوری برای تسهیل برگزاری دور ششم مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه، ادامه خواهد داد.

وی افزود به سبب نبود اعتماد و عزم و اراده سیاسی، اوضاع شکننده است و این شرایط، مانع از رسیدن به راه حل و اجرای آن می‌شود.

وی در عین حال، خواستار اتخاذ اقداماتی شد که بتواند به اعتمادسازی بین طرف‌های مختلف منجر شود.

پدرسون همچنین تاکید کرد بحران اقتصادی بر اوضاع تأثیرگذار است و به رنج‌های زیاد مردم سوریه در زندگی روزانه آن‌ها و کمبود غذا و انرژی منجر می‌شود.

وی انجام تلاش‌های دیپلماتیک و سازنده برای برون رفت از بحران و تلاش برای یافتن مجموعه‌ای از تدابیر ملموس، دقیق و قابل اجرا را برای حمایت از مردم سوریه و کاستن از رنج‌های آن‌ها خواستار شد.

نماینده ویژه سازمان ملل در خصوص اوضاع شمال سوریه تاکید کرد این منطقه طی ماه‌های اخیر عرصه تشدید گلوله باران و حملات هوایی بود که به قربانی شدن ده‌ها تن از غیر نظامیان و ایجاد بزرگ‌ترین موج آوارگی از مارس ۲۰۲۰ منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار