اسامی دانشجویان گلستانی برای واکسیناسیون با اولویت دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری به وزارت بهداشت ارسال شده است.




ببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، فرهاد یغمایی رئیس دانشگاه گلستان در رابطه با واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه گفت: برای تزریق واکسن کرونا، اسامی دانشجویان را به تهران ارسال کرده ایم تا در سامانه وزارت بهداشت ثبت شود.

یغمایی افزود: دانشجویان سال بالایی مقطع ارشد و دکتری به علت ضرورت کار تحقیقاتی و آزمایشگاهی برای پایان نامه در اولویت قرار دارند.

او گفت: زمان آغاز واکسیناسیون هنوز اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده بین وزارت علوم و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی فهرست اسامی و کد ملی دانشجویان استان را به وزارتخانه اعلام کردیم.

علی نجفی نژاد افزود: قرار است پس از تصویب در کارگروه ملی و اعلام سهمیه و ظرفیت، دستور العمل اجرای واکسیناسیون دانشجویان به ما ابلاغ شود.

او گفت: به احتمال زیاد تا هفته آینده دستور العمل به ما ابلاغ و واکسینواسیون دانشجویان با اولویت تحصیلات تکمیلی انجام می‌شود.

نجفی نژاد اظهار امیدواری کرد تا پایان شهریور واکسیناسیون بخش عمده‌ای از دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: دانشگاه آزاد برای واکسیناسیون دانشجویان و در اختیار قرار دادن سالن در چند شهر و معرفی نیرو‌های پرستار به دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام آمادگی کرد.

حجت الاسلام علی طاهری افزود: در مرحله اول مسولان دانشگاه علوم پزشکی به علت کمبود واکسن استقبال نکردند، اما در این مرحله با افزایش ورود واکسن ضمن اعلام آمادگی، دیروز از سالن‌های دانشگاه بازدید کردند تا در صورت هماهنگی به احتمال زیاد از شنبه کار واکسیناسیون دانشجویان آغاز شود.

او افزود: اولویت واکسیناسیون با دانشجویان مقطع ارشد و دکتری خواهد بود.

طاهری گفت: واکسیناسیون کرونا در دانشگاه‌های دارای رشته پیراپزشکی و مامایی استان شامل دانشگاه‌های گرگان، علی آباد کتول، آزادشهر، گنبد کاووس و بندر گز انجام خواهد شد.

او افزود: هم اکنون حدود ۶۰ نفر از دانشجویان پرستاری ما با مراکز واکسیناسیون شهر گرگان همکاری می‌کنند.

 

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.