فوتی های کرونا در آذربایجان غربی به مرز چهل نفر در شبانه روز گذشته رسید تا بیشترین میزان فوتی از آغاز شیوع کرونا در استان ثبت شود.

جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۳۷ نفر در ۱۳ شهرستان شامل ارومیه، خوی، میاندواب، ماکو، ‏بوکان سلماس، شوط، مهاباد، شاهین دژ، پلدشت، تکاب، چایپاره، و نقده در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

وی افزود: بیشترین تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در آذربایجان غربی با ۱۴ نفر به شهرستان ارومیه مربوط می‌شود.

آقازاده ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به ‏پنج هزار و ۳۶۰ نفر رسید. ‎

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته میزان فوتی‌های کرونا رکورد جدیدی را از آغاز شیوع به کرونا در استان ثبت کرد افزود: تعداد ‏مبتلایان به کرونا در استان در شبانه روز گذشته یک هزار و ۸۱۱ نفر گزارش شده است.

وی افزود: از این تعداد حدود ۳۹۴ نفر در مراکز درمانی استان شدند، بستری ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در ‏استان به دو هزار و ۵۹ نفر رسیده است‎. ‎

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ‏ اظهار کرد: از این تعداد ۲۹۷ نفر در بخش مراقبت‌های ‏ویژه بستری می‌باشند و ۷۱ نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند‎.

تاکنون در آذربایجان غربی ۲۲۶ هزار و ۶۷۱ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.