خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی و ولیعهد سعودی در کاخ نیوم با یکدیگر دیدار و درباره روابط تجاری گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز،  ولیعهد عربستان سعودی امروز (چهارشنبه) با وزیر خارجه قطر در کاخ نیوم در شمال غرب عربستان دیدار کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) اعلام کرد: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در کاخ نیوم با یکدیگر دیدار کردند. وزیر خارجه قطر در این دیدار نامه امیر قطر را به ولیعهد عربستان تحویل داد. 

نیوم، یک پروژه شهرسازی در استان تبوک در شمال غربی عربستان که قرار است تا سال‌های آتی آن را افتتاح کنند. برنامه‌ریزی شده‌ است که از فن آوری‌های هوشمند در این شهر جدید استفاده شود و همچنین به عنوان یک مقصد گردشگری از آن استفاده کنند. ممکن است مشارکت اقتصادی در این پروژه یکی از برنامه‌های همکاری اقتصادی بین دو کشور در آینده باشد.

ولیعهد عربستان و وزیر خارجه عربستان در این دیدار، گسترش روابط دوجانبه و جنبه‌های همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه، تمیم بن حمد آل ثانی از سوی ملک سلمان برای سفر به عربستان سعودی دعوت شد. وزیر خارجه عربستان که در حال حاضر در سفر رسمی در قطر به سر می‌برد، ماموریت ابلاغ دعوت پادشاه عربستان به امیر قطر را عهده دار بود.

ماه گذشته نیز تمیم بن حمد آل ثانی با فیصل بن فرحان در قطر رایزنی کرد. سفر مقامات آل سعود به قطر اولین سفر رسمی از زمان امضای توافق نامه عادی سازی روابط با دوحه در ژانویه ۲۰۲۱ است. اواخر ماه فوریه نیز امیر قطر در تماسی تلفنی با ولیعهد عربستان به گفتگو پرداخت.

توافقنامه سازش با قطر در چهل و یکمین اجلاس شورای همکاری خلیج فارس (GCC) به میزبانی عربستان سعودی امضا شد و به دنبال آن محاصره دریایی، هوایی و زمینی قطر پس از قریب به سه و نیم سال برداشته شد. روابط ریاض و دوحه از اواسط سال ۲۰۱۷ در میانه ادعا‌های حمایت قطر از تروریسم در منطقه و ارتباط با ایران قطع شد. دوحه بار‌ها این ادعا‌ها را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار