معاون اشرف غنی، رئیس جمهوری فراری افغانستان اظهار داشت که فشار مداوم و اخاذی آمریکا از کابل از دلایل سقوط دولت اشرف غنی بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، معاون اشرف غنی که خود را سرپرست ریاست جمهوری افغانستان می خواند در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی هندی گفت: بسیار واضح است که طالبان هرگز تحت فشار نبود، آنها از پاکستان به عنوان پایگاه پشتیبانی خود استفاده کردند و همه پاکستان در خدمت طالبان بود و آمریکا هم تلاش کرد تا پاکستان را به همکاری ترغیب کند؛ هرچه آنها پول بیشتری پرداختند، پاکستانی‌ها ترغیب شدند تا خدمات و کمک‌های بیشتری به طالبان ارائه کنند.

معاون اشرف غنی، رئیس جمهوری فراری افغانستان افزود: مذاکرات بین افغان‌ها در دوحه قطر همچنین به مشروعیت‌بخشی به طالبان که به تعهداتش پایبند نبوده و کل جامعه بین‌الملل را فریفته است، کمک کرد.

صالح همچنین فشار مداوم و اخاذی آمریکا از کابل با تهدید به قطع کمک مالی و پایان حضور نظامی در صورت آزاد نشدن زندانیان طالبان را از دیگر دلایل سقوط دولت اشرف غنی دانست و اضافه کرد: دولت کابل نیز ضعیف و بی خبر از اوضاع بود و این مساله نیز در قدرت گرفتن طالبان نقش داشت.

گفتنی است که طالبان در تاریخ ۲۴ اسد/ مرداد کابل را تصرف کرد و در حال حاضر فقط پنجشیر در کنترل این گروه نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار