تامین آب شرب و نیاز‌های ضروری از سد کرخه

مدیر عامل سد کرخه گفت: تامین آب شرب و نیاز‌های ضروری در کنار تولید انرژی برق برای پایداری شبکه برق کشور از وظایف سد کرخه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمعی از مدیران آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان ایلام به همراه نمایندگان کشاورزان و مدیر عامل تعاونی‌های کشاورزی منطقه دشت عباس، عین خوش و فکه از سد و نیروگاه کرخه بازدید به عمل آوردند.

یزدانی پور مدیر عامل سد کرخه ضمن بررسی شرایط بحرانی خشکسالی و تاثیرات آن بر کاهش حجم مخزن سد کرخه گفت: تامین آب شرب و نیاز‌های ضروری در کنار تولید انرژی برق برای پایداری شبکه برق کشور از وظایف سد کرخه است و بر این موضوع تاکید می‌شود.

او بیان داشت: با تلاش مسئولان آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان ایلام و هماهنگی با سازمان آب و برق خوزستان پیگیری‌های لازم برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان منطقه تحت پوشش تونل انتقال آب دشت عباس صورت می‌پذیرد.

یزدانی پور از مردم خواست تا با صرفه جویی در مصرف انرژی آب و برق به خصوص در بخش کشاورزی، زمینه‌های مورد نیاز برای پایداری تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی فراهم شود.

مدیر عامل سد کرخه حجم فعلی سد کرخه را امروز سوم شهریور، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب و ورودی آب به مخزن۹/۲۷متر مکعب و خروجی آب از سد کرخه ۱۲۳/۶۸متر مکعب و میزان تولید انرژی واحد‌های نیروگاه کرخه را ۲۰۱۱مگاوات ساعت عنوان کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.