گزارش اخیر جامعه اطلاعاتی آمریکا بیانگر بی‌نتیجه ماندن تحقیقات این نهاد درباره منشا ویروس کووید-۱۹ است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، گزارشی که به تازگی به دست «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، رسیده است نشان می‌دهد گروه تحقیقاتیِ جامعه اطلاعاتی آمریکا در بررسی‌هایی که برای یافتن منشا کرونا انجام دادند به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

این وبگاه خبری نوشت: «گزارشی به دست بایدن رسیده است که نشان می‌دهد تیم تحقیقاتی او در بازرسی از چین به نتیجه‌ای نرسیده‌اند که آیا این ویروس از منشا حیوانی به انسان منتقل شده است یا نشت تصادفی از آزمایشگاه باعث شیوع آن بوده است.»

گفته می‌شود جامعه اطلاعاتی آمریکا قصد دارد بخشی از این گزارش را تا چند روز آینده برای عموم منتشرکند.

ویروس کووید-۱۹ اولین‌بار اواخر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین گزارش شد. پس از آن مناقشات بسیاری میان آمریکا و چین برسر منشأ اصلی شیوع کرونا بوجود آمد. در آن زمان دونالد ترامپ از الفاظی مانند «ویروس چینی»، «آنفلوانزای چینی» و «کونگ فلو» برای این ویروس استفاده و به چینی‌ها توهین می‌کرد.

ماه مارس ۲۰۲۱ (اردیبهشت) گروه تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت در سفری به چین گزارشی منتشر و اعلام کرد «احتمال آنکه ویروس کووید-۱۹ از آزمایشگاهی در ووهان چین به بیرون درز کرده باشد بسیار ناچیز است.»

چند ماه گذشته جو بایدن خواستار انجام تحقیقاتی درباره منشا کرونا شد و گفت که فرضیه احتمالی برای منشا کرونا انتقال آن از حیوان به انسان یا نشت از آزمایشگاه است.

پس از آن «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی خبری اقداماتی را به عنوان نمونه نام برد که آمریکا باید برای اثبات صداقت در تحقیقات خود برای یافتن منشا کرونا انجام دهد و گفت: «آمریکا اگر می‌خواهد صداقت خود در تحقیقات منشا کرونا را ثابت کند، ابتدا از خود آغاز کرده و اطلاعات اولیه کشور خود درباره کرونا را منتشر کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار