بازگشایی گذرگاه رفح در نوار غزه به مدت ۲ روز

مصر قرار است به مدت دو روز گذرگاه رفح در مرز با نوار غزه را باز کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الاقصی، مصر طی دو روز آینده گذرگاه رفح را به منظور ورود فلسطینی‌ها و مصری های سرگردان و برخی کالا‌ها به نوار غزه، باز می‌کند.

مسئولان مصری تصمیم گرفته اند که طی روز‌های پنجشنبه و جمعه به منظور عبور افراد سرگردان در دو طرف مرز و ورود برخی کالاها، گذرگاه رفح در نوار غزه را باز کنند.

براساس این گزارش، این بازگشایی به صورت دو طرفه برای افرادی است که مورد تأیید هیئت گذرگاه‌ها و مرز‌های وزارت کشور فلسطین باشد.

روزنامه الیوم السابع نیز به نقل از یک منبع مسئول در گذرگاه اعلام کرد که این گذرگاه برای عبور مصری‌ها و فلسطینی‌های سرگردان در آنجا و موارد انسانی باز می‌شود.

حدود ۲۵۰۰۰ فلسطینی در نواز غزه برای عبور از گذرگاه رفح اعلام آمادگی کرده اند که ۴۰۰۰ نفر آن‌ها بیمار هستند.

مصر از اول شهریور و پس از تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و پاسخ مقاومت به این حملات،گذرگاه مرزی رفح که تنها محل تردد و انتقال غذا و دارو به نوار غزه است را بسته بود.

منابع امنیتی مصر در این روز اعلام کردند که؛ مصر گذرگاه رفح در مرز خود با نوار غزه را از امروز (دوشنبه) تا اطلاع ثانوی می‌بندد.

به گفته دو منبع امنیتی مصری، تعطیلی مرز رفح به دلایل امنیتی در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ مقاومت به این حملات در روز شنبه انجام شده است.

رفح تنها گذرگاه بین مصر و غزه است، جایی که سال‌هاست به دلیل محاصره رژیم صهیونیستی، محدودیت‌های شدیدی را برای ارسال کالا به غزه و رفت و آمد  مردم  آن ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار