رئیس کانون کامیون‌داران استان اصفهان گفت: از ۲۰ سال پیش تاکنون قرار است ناوگان حمل و نقل نوسازی شود، اما هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رضا بابایی پور رئیس کانون کامیون‌داران استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: کامیون داران دیگر توان نوسازی ماشین‌های خود را ندارند و من با سابقه بسیار زیاد در این حوزه می‌گویم که ورود افراد به حوزه حمل‌ونقل مقرون به صرفه نیست.

او ادامه داد: تقریبا  از ۲۰ سال پیش ناوگان حمل و نقل قرار است نوسازی شود، اما هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است. اکنون ناوگان در حال فعالیت، عمر ۴۵ تا ۵۰ ساله دارد.

رئیس کانون کامیون داران استان اصفهان افزود: در حال حاضر یک کامیون کِشنده چینی مانند «هُوا» و «دنگ فنگ» با ۱۴ سال عمر مفید، در بازار حدود ۴ میلیارد تومان قیمت دارد در حالی که همین کامیون ۱۰ سال پیش، ۶۰ میلیون تومان ارزش داشت. اکنون افراد توان نوسازی ماشین‌های خود را ندارند.

بابایی پور، درباره پرداخت قسط تسهیلات توسط رانندگان گفت: دولت تسهیلات می‌دهد، اما رانندگان توان ندارند که بخواهند ماهانه ۴۰ میلیون تومان بابت اقساط این تسهیلات پرداخت کنند. اکنون برخی رانندگان به علت شرایط کاری اقساط خود را با کمی تاخیر پرداخت می‌کنند، اما پس از پرداخت پنج سال قسط تسهیلات باید ۲۴۰ میلیون تومان برای قسط آخر خود بپردازند.

او تصریح کرد: هزینه‌های جانبی خودرو‌ها در حال افزایش است. برای مثال روغن موتور که تقریبا یک سال بود به سختی یافت می‌شد، اکنون ۴۱ درصد افزایش قیمت دارد. اکنون برخی شایعات هم از افزایش قیمت لاستیک در شهریورماه حکایت دارد. این در حالی است که در شرایط فعلی ارزان‌ترین برند لاستیک‌های چینی تقریبا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر جفت قیمت دارد و برند‌های خوب هم با قیمت‌های حوالی ۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

رئیس کانون کامیون داران استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کامیون داران مجبور به فعالیت هستند، چون کار دیگری بلد نیستند و از ابتدا در همین شغل مشغول به فعالیت بوده‌اند.

بابایی پور در در پایان گفت: کرایه‌ها افزایش یافته و حقوق رانندگان نیز بیشتر شده است. در این شرایط اگر یک راننده کامیون در ماه حداقل ۱۰ میلیون تومان درآمد نداشته باشد با توجه به مخارج بالای کار، در هزینه‌های زندگی خود می‌ماند، بنابراین برای کامیون داران هم صرفه ندارد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.