رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر پاکستان در تماسی تلفنی پیرامون شرایط افغانستان به رایزنی پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و عمران خان، نخست وزیر پاکستان درباره افغانستان و تشکیل یک دولت در این کشور که منافع همه گروه‌های جمعیتی را در بر بگیرد، به صورت تلفنی گفتگو کردند.

بر این اساس، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد اهمیت ترویج گفتگوی بین افغان‌ها که ایجاد یک دولت فراگیر را تسهیل خواهد کرد، در این گفتگو مورد تاکید قرار گرفت. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد این کشور، چین، آمریکا و پاکستان علاقه‌مند هستند برای حل بحران افغانستان در جایگاه میانجی عمل کنند.

روز دوشنبه نیز، کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین با مقامات کشور‌های آسیای میانه در نشستی آنلاین درباره افغانستان گفتگو کرد. پوتین و مقامات کشور‌های آسیای میانه درباره این که هنوز گروه تروریستی داعش در افغانستان حضور دارد ابراز نگرانی کردند. آن‌ها توافق کردند با هم برای اتخاذ اقدام مشترک درباره افغانستان هماهنگی کنند.

پیشتر رئیس جمهور روسیه در سخنانی گفت تنش در داخل افغانستان، به طور مستقیم بر شرایط امنیتی روسیه تأثیرگذار خواهد بود.

ولادیمیر پوتین در ادامه سخنان خود از طرح کشور‌های غربی برای هدایت پناهجویان افغان به سمت کشور‌های آسیای میانه، آن هم در زمانی که درخواست روادید آن‌ها در حال بررسی توسط آمریکا و کشور‌های عضو اتحادیه اروپاست، انتقاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار