رئیس بهزیستی میبد گفت: طرح مانا طرح اجتماع محور است که اداره بهزیستی آن را در سه محله بیده، رکن آباد و شاه جهان آباد به اجرا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید محسن فلاح، رئیس بهزیستی میبد در مراسم اختتامیه طرح مانا در روستای رکن آباد، گفت: هدف از اجرای این طرح بررسی مشکلات یک گروه سنی بود که در این شهرستان بین سنین پانزده تا ۱۸ سال دختران را دربرمی گرفت. 

او با اشاره به استقبال طرح‌های اجتماع محور از جمله طرح مانا مورد، گفت: در طرح مانا تسهیلگر گروه آموزش لازم برای حل مساله را در دستور کار قرار داد و شرکت کنندگان چند مشکل محل را به صورت طرح در آورده و با استفاده از جدول گانت به جمع بندی و حل آن پرداختند.

رئیس بهزیستی میبد افزود: در طرح مانا سه اتفاق مهم یعنی انجام کارگروهی، مطالبه گری و آموزش مهارت زندگی شکل می‌گیرد و باعث می‌شود افراد در این سنین بتوانند مشکلات را به صورت گروهی کشف و حل کنند.

تسهیلگر طرح مانا در شهرستان میبد گفت: در سه محله شهرستان میبد ۵۰ نفر از دختران پانزده تا ۱۸ سال در طرح مانا شرکت داشتند.

اقبال افزود: خلاء فضای مجازی بین خود و والدین، برگزاری دوره‌های آموزشی برای بالا بردن سواد رسانه ایی و کارگاه آموزشی مهارت دوست یابی و اعتماد به نفس از جمله موضوعاتی بود که شرکت کنندگان در مورد آن به جمع بندی رسیدند و قرار شد با همکاری شورا و دهیار و هیئت امنای مسجد محلشان آن را انجام دهند.

درپایان از شرکت کنندگان در این طرح تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.