مدیرکل نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری گفت: روسازی راه‌های فرعی استان در مقایسه با میانگین متوسط کشوری نیاز به تامین اعتبار، مراقبت و نگهداری بیشتر دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فیروز قیاسی، مدیرکل نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از محور‌های فرعی و روستایی شهرستان‌های اردبیل و سرعین گفت: برای ارتقای شاخص روسازی راه‌های فرعی استان اردبیل باید با تزریق اعتبارات ملی و استانی اقدامات لازم در زمینه نگهداری راه‌ها بیش از پیش انجام شود.

او با بیان اینکه در بحث اجرای لایه‌های حفاظتی آسفالت نیز با تلاش راهداران استان اردبیل امسال ۶۰ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی در برنامه کاری قرار گرفته از صدور مجوز‌های لازم در خصوص طول و حجم کار راه‌های فرعی و روستایی به استان اردبیل خبر داد.

مدیرکل نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در صورت انجام عملیات تعریض محور ثمرین به گندیشمین در حوزه شهرستان اردبیل سازمان راهداری نیز اعتبارات لازم را برای آسفالت محور یاد شده تخصیص می‌دهد.

قیاسی در بازدید از پروژه تعریض و بهسازی راه سرعین به ویلادرق که به طول بیش از ۲ کیلومتر و با اعتبار ۳ میلیارد تومان درحال اجراست بر تسریع در اجرا و تکمیل این مهم تاکید کرد.

او گفت: در بحث نگهداری راه‌های فرعی کشور با توجه به اینکه حدود ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی وجود دارد نیاز به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که این موضوع در خصوص نگهداری راه‌های روستایی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال می‌باشد.

مدیرکل نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آسفالت بودن ۵۸ درصد از راه‌های روستایی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل ۴ هزار و ۷۵۱ کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان ۲ هزار و ۷۳۶ کیلومتر از آسفالت مناسب برخوردار است.

گفتنی است استان اردبیل ۶ هزارو ۳۷۳ راه دارد که از این میزان ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۷ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۰ کیلومتر راه فرعی، ۴ هزارو ۷۵۱ کیلومتر روستایی، ۲ هزارو ۷۳۶ کیلومتر آسفالته و ۲ هزارو ۱۵ کیلومتر شوسه و خاکی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
اسفالت راه روستای لنج آبادمشگین شهرچی شد؟؟