اولیای دم از قصاص ۱۰ نفر در بوشهر گذشتند

سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر گفت: در ۴ ماه ابتدای امسال ۱۰ نفر که به قصاص نفس محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، الماس گشتاسبی، سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر بیان کرد: در ۴ ماه ابتدای امسال افزون بر ۸ هزار فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شد که  ۲ هزار فقره پرونده (۲۵ درصد پرونده‌ها) به صلح و سازش ختم شد.

او با اشاره به اینکه در ۴ ماه ابتدای پارسال ۳۰ درصد پرونده‌ها با صلح و سازش‌ها پایان یافت، افزود: امسال هم تلاش شد که با وجود شرایط خاص کرونایی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی میزان سازش‌ها نزدیک به مدت مشابه پارسال باشد.

سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر همچنین به پرونده‌های رهایی از قصاص اشاره کرد و ادامه داد: در ۴ ماه ابتدای امسال تعداد ۱۰ فقره پرونده قتل عمد که به قصاص نفس محکوم شده بودند که با کوشش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان و برگزاری چندین جلسه با اولیای دم در زندان، به سازش ختم شد و  محکومان از قصاص رهایی یافتند.


بیشتر بخوانید


گشتاسبی برخی از پرونده‌های مهم سازشی را برشمرد و عنوان کرد: در ۴ ماه ابتدای امسال پرونده‌هایی مانند نزاع دسته جمعی، بخشش مهریه ۵۰۰ سکه بهارآزادی، پرونده یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی، پرونده مطالبه وجه ۳۰۰ و ۳۹۰ میلیون تومانی، و توافق یک پرونده به میزان ۲۰۰ میلیاردریالی به سازش ختم شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.