علی رغم عادی بودن اوضاع در فرودگاه کابل، وزیر نیرو‌های مسلح انگلیس مدعی تهدیدی قریب الوقوع در فرودگاه کابل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر نیرو‌های مسلح انگلیس در سخنانی در راستای نا امن جلوه دادن فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای آمریکایی، مدعی تهدیدی قریب الوقوع به فرودگاه کابل شد.

وی مدعی شد: داده‌های اطلاعاتی از حمله‌ای قریب الوقوع در فرودگاه کابل حمایت دارد. او همچنین گفت: این تهدید بسیار مهم است و فرصت خارج ساختن افراد از فرودگاه کابل در حال از بین رفتن است.

ادعای این مقام انگلیسی در حالی مطرح می شود که نشانه ها از بهانه جویی مقامات آمریکایی و انگلیسی برای نا امن جلوه دادن کابل حکایت دارد. اکنون که پس از بیست سال واشنگتن در حال تخلیه نیروهای خود است، رسانه های آمریکایی می کوشند اوضاع افغانستان و کابل را در سایه نبود نیروهای خارجی نا امن جلوه دهند.

همچنین از سوی دیگر، ساعاتی پیش نیز شبکه الجزیره به نقل از دیپلمات‌های غربی اعلام کرد ۱۵۰۰ نفر با گذرنامه و روادید آمریکا برای ورود به فرودگاه کابل تلاش می‌کنند. این دیپلمات‌ها گفتند با وجود هشدار‌های امنیتی، هنوز اطراف فرودگاه کابل به صورت باور نکردنی شلوغ است.

همچنین نشریه نیویورک تایمز نیز اعلام کرد ۱۵۰۰ آمریکایی همچنان با نزدیک شدن به زمان پایان خروج (۳۱ اوت) در افغانستان هستند.

این نشریه همچنین اعلام کرد مقامات آمریکایی اذعان دارند نمی‌توان ده‌ها هزار نفر از هم پیمانان افغانستانی را به واشنگتن منتقل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار