رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: دلیل گران بودن میوه در بازار دلال‌ها هستند که اجازه کاهش قیمت میوه را نمی‌دهند.

دلپسند رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مهمترین دلایل افزایش قیمت میوه و تره بار استان، مسافت زیاد بیرجند از مرکز تولید و تهیه میوه و تره بار کشور، نبود زیر ساخت‌های اساسی از قبیل شبکه‌های حمل و نقل ریلی و انحصاری بودن شبکه توزیع و تهیه میوه و تره بار توسط یک گروه خاص و واسطه گر است.

او افزود: از گذشته در استان قیمت میوه و تره بار از میانگین قیمت کشوری بالاتر بوده و این موضوع به عنوان چالشی عمده مدنظر مردم است.

دلپسند بیان کرد: تصمیم گیری‌ها و نظارت بر قیمت‌ها و کیفیت میدان تره بار وحدت در دست دستگاه‌هایی مانند اتحادیه میوه و تره بار، سازمان جهاد کشاورزی، شهرداری و اتحادیه اصناف است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند اظهار کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهردای در سال ۹۱ به عنوان یک سازمان وابسته به شهرداری از سوی وزارت کشور ابلاغ شد.

او تصریح کرد: اهداف اصلی این سازمان مدیریت ایجاد، توسعه، بهره برداری و نگهداری از میادین مرکزی میوه وتره بار و ساماندهی دستفروشان، صنوف و مشاغل مزاحم شهری است.

دلپسند ادامه داد: یکی از اهداف مهم و اساسی ایجاد تسهیلات لازم برای تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده‌های کشاورزی و دامی در جهت حمایت از تولید کننده و حقوق مصرف کننده است تا بتوانیم مسیر حرکت محصولات را از تولید به توزیع، با کاهش واسطه گیری‌ها و دلال گیری‌ها هدایت کنیم.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند افزود: در استان قیمت میوه تره بار نسبت به گناباد، تربت و مشهد گران‌تر و کیفیت پایین‌تر است.

او بیان کرد: اگر ما بتوانیم میوه وتره بار مورد نیاز ۱۵۰ غرفه عرضه میوه وتره بار در سطح شهر را تأمین کنیم کاهش چشمگیری در قیمت میوه و تره بار خواهیم داشت.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار