کرملین: روسیه هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد مسکو هنوز طالبان را که بیشتر خاک افغانستان را در اختیار گرفته به رسمیت نشناخته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریانووستی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) در نشستی مطبوعاتی در خصوص تحولات افغانستان گفت: روی کار آمدن طالبان یک امر واقعی است.

او در ادامه افزود: مسکو هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است با این حال ما وضعیت را از نزدیک دنبال می‌کنیم. ما گام‌های آتی طالبان برای اطمینان از نظم و امنیت شهروندان این کشور و تامین امنیت دیپلمات‌های روس را زیر نظر خواهیم داشت.

پسکوف تأکید کرد: روسیه خواهان صلح و ثبات در افغانستان است و امیدوار است تلاش‌هایی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر از این کشور انجام شود.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این کشور توانسته است با ۴ هواپیما شهروندان خود، اوکراین و کشور‌های عضو پیمان امنیت جمعی (بلاروس، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان) را از کابل خارج کند.

این وزارتخانه در این خصوص گفت: برای انجام این عملیات ۴ هواپیمای ترابری نظامی اختصاص داده شده بود که اکنون در فرودگاه در «اولیانوفسک» هستند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در چارچوب این عملیات بیش از ۵۰۰ تبعه روس و اوکراینی را از کابل خارج کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار