سرپرست شهرداری نیکشهر گفت: یک هکتار نخیلات چشمه "بُک بُک" (جوشان) این شهر در محدوده نخلستان نزدیک به رودخانه و بهداری شهر نیکشهر در آتش‌سوزی خاکستر و خسارت زیادی برجا گذاشته شد.

مرتضی شیرانی سرپرست شهرداری نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی سریعا نیروهای آتش‌نشانی اعزام و پس از ۶ ساعت تلاش ۱۲ نفر نیرو و چهار خودرو سنگین و اطفای حریق شهرداری نیکشهر، دهیاری هیچان و یک خودرو اطفا، و تانکر آب و لودر و ماشین‌آلات‌ آتش خاموش و از سرایت آتش به سایر نخلستان‌های شهر جلوگیری شد.

وی بیان کرد: فوران آتش همراه با باد شدید و خشک در حال اوج گرفتن بود و ممکن بود آتش به دیگر نخیلات کمربندسبز شهر تا محله "ماهی کولگ" نیکشهر سرایت کند که در نهایت مهار و خاموش شد.

شیرانی گفت: اقشار مختلف مردم و کشاورزان و به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر با لودر شخصی نسبت به بازگشایی مسیر کمک زیادی کردند که جا دارد از دهیاری هیچان، اعضای شورای اسلامی قدردانی شود.

سرپرست شهرداری نیکشهر ادامه داد: اراضی کشاورزی شهر نیکشهر بصورت پلکانی و تا رودخانه ادامه دارند و ورود ماشین آلات آتش نشانی به اراضی کشاورزی سخت بود برای همین آتش یک هکتار نخیلات را خاکستر کرد.

شیرانی از مساعدت دادستان عمومی و انقلاب نیکشهر و معاون عمرانی فرماندار و سایر مسوولان تشکر و قدردانی کرد و افزود: دلسوزی و حضور برخی مسوولان و اعضای شورای شهر برای خاموش کردن آتش دلگرمی برای نیروهای آتش نشانی بود که جای تشکر دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار