سخنگوی طالبان با اشاره به انفجارهای امروز کابل، بقای نیروهای خارجی را ریشه تمام مشکلات افغانستان عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، طالبان کشور‌های غربی و اظهارات آن‌ها را عامل وقع انفجار‌های کابل توصیف کرد.

محمد نعیم، سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با الجزیره مباشر تصریح کرد: تجمع ده‌ها هزار نفری در اطراف فرودگاه کابل اشتباه بزرگی بود.

محمد نعیم افزود: اظهارات مقامات غربی باعث شد تا ده‌ها هزار نفر مقابل فرودگاه کابل تجمع کنند.

سخنگوی طالبان تأکید کرد: بقای نیرو‌های خارجی در افغانستان ریشه تمام مشکلات است؛ آن‌ها باید حتما در موعد مقرر یعنی تا ۳۱ اوت از افغانستان خارج شود.

عصر امروز دو انفجار در اطراف فرودگاه کابل در افغانستان به قوع پیوست که طی آن ده‌ها نفر از شهروندان افغانستانی و نظامیان آمریکایی کشته و زخمی شدند.

رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام آگاه در این خصوص گفتند: حمله کابل ناشی از یک اقدام انتحاری بوده و گزارش‌هایی از زخمی شدن شهروندان افغان منتشر شده است.

رویترز نیز به نقل از یک مقام کاخ سفید گفت: بایدن در جریان انفجار روی داده در مجاورت فرودگاه کابل قرار گرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار انتحاری امروز (پنج‌شنبه) در نزدیکی فرودگاه کابل را برعهده گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
کتاب نوشتی برادر؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۰۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اینها همگیشون کشته راه آمریکا رفتن شدند در فرودگاه افغانستان می خواستند مفت و مجانی برن آمریکا بدون ویزا !!! اینها همگیشون یه مشت آدم بدبخت بیچاره فقیر تهی دست بیکار بینوایان افغانستان بودند که در زمان حضور اشغالگری آمریکایها در افغانستان برای اینکه از فقر و تهی دستی بیکاری بی درآمدی در بیایند رفتند برای آمریکایها کار کردند در مملکت خودشون کارگری کردند حالا از ترس طالبان افراطی امویان فرار کردند که کشته نشوند توسط طالبانیهای افراطی امویان اینها که همگیشون جاسوسان و وطن فروشان خائن نبودند اینها برای یه لقمه نون می رفتند برای این آمریکایها کارگری می کردند هم طالبان افراطیون امویان و هم آمریکایهای تروریست و هم داعش تروریست همگیشون در کشته شدن این افغانستانیها در فرودگاه افغانستان مقصر 100% درصدند و مرگ و ننگ و جهنم برآمریکا و داعش تروریست صهیونیستی آمریکایی و طالبان افراطیون امویان و القائده تروریست و جیش الظلم تروریست باد طالبان امویان انگلیسی حالا بیایید انتقام خون شهروندان افغانستانی رو از آمریکایها و داعشیها بگیر اگه راست می گید صاحب حکومت ملی افغانستان هستید . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار