رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: یک کامیون حامل ۱۵ تن چوب جنگلی قاچاق در یکی از روستا‌های تابعه این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آزاد نامداری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی اسلام دشت این شهرستان (جانوره) به یک کامیون حامل چوب در مسیر روستای "طینال" این شهرستان مشکوک و بلافاصله آن را متوقف می‌کنند.

نامداری افزود: بعد از اطلاع این خبر به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان، کارشناسان این اداره بلافاصله به محل اعزام و در بازرسی از کامیون متوقف شده متوجه می‌شوند که بار این کامیون از نوع درختان جنگلی قاچاق است.

او  با بیان اینکه محموله چوب کشف و ضبط شده به اداره منابع طبیعی انتقال داده شد گفت: در این راستا پرونده این تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان اضافه کرد: محموله کشف شده ۱۵ تن بود که شامل درختان جنگلی باارزش منطقه می باشد که توسط سودجویان قطع شده و قصد داشتند آن را به خارج از شهرستان منتقل کنند.

نامداری همچنین از انهدام یک کوره ذغالگیری خبر داد و افزود: در گشت زنی نیرو‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از جنگل‌های اطراف بهشت محمدی در ساعت ۲ بامداد یک دهنه کوره ذغالگیری کشف شد.

او افزود: ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی این کوره ذغالگیری را منهدم کرده و مقداری ذغال قاچاق را که متخلفین اقدام به ذغال گیری از درختان جنگلی کرده بودند ضبط شد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.