کشاورزان شهرستان طبس همزمان با فصل تابستان، کار برداشت خرما را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یکی از محصولاتی که در طبس فصل برداشت نوبرانه آن آغاز شده خرما است که در این شهرستان نخل‌های زیادی در منازل و یا در حاشیه شهرها و مزارع سر به فلک کشیده، تا بتواند چرخ اقتصادی زندگی مردم را به حرکت درآورد.

یکی از کشاورزان طبسی گفت: صبح زود همزمان با خنکای هوا کار برداشت خرما را شروع می‌کنیم.

او افزود: تا ساعت ۱۱ که هوا رو به گرمی می‌رود ۷۵ کیلو خرما برداشت می‌کنیم.

پیش بینی برداشت بیش از ۳ هزار تن خرما

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: سطح زیر کشت نخیلات در شهرستان طبس بالغ بر هزار و ۱۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود از سطوح بارده ۳ هزار و ۶۰۰ تن انواع خرما اصلاح شده و بومی برداشت شود.

او افزود: امسال با وجود کاهش ریزش‌های جوی، گرما و خشکی شدید هوا اما میزان برداشت خرما در مقایسه با پارسال افزایش داشته است.

بخشایی اظهار کرد: بیش از ۷۵ درصد از نخیلات شهرستان طبس اصلاح شده است، اما بهره برداران خرما همچنان با مشکلاتی مانند نبود نیروی کار ماهر و افرادی که بتوانند کار هرس و اصلاح نخیلات را انجام دهند روبه رو هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس تصریح کرد: در این شهرستان هزار و ۴۰۰ بهره بردار مشغول برداشت ارقام کبکاب، زاهدی و مضافتی خرما هستند.

او با اشاره به اینکه شهرستان طبس رتبه اول سطح زیر کشت و تولید خرما در استان را به خود اختصاص داده است ادامه داد: محصول برداشت شده علاوه بر شهرستان طبس به سایر شهرستان‌ها نیز ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.