شرکت نفت یمن از سازمان ملل به علت نادیده گرفتن نقش ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه یافتن دزدی دریایی و به دنبال آن تشدید بحران انسانی در یمن انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، شرکت نفت یمن در واکنش به اظهارات مطرح شده در شورای امنیت سازمان ملل بیانیه‌ای منتشر و نادیده گرفتن نقش ائتلاف متجاوز به یمن را در ادامه یافتن دزدی دریایی از کشتی‌های حامل نفت محکوم کرد.

شرکت نفت یمن به بیانیه خود مدارکی ضمیمه کرده که در آن آمده است: ائتلاف متجاوز سعودی از آغاز سال فقط سه کشتی حامل نفت را برای مصارف عمومی آزاد کرده است که ۳ درصد بنزین و ۶ درصد گازوئیل مورد نیاز فعلی را تامین می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: چهار کشتی به رغم داشتن مجوز‌های بین المللی همچنان توقیف هستند و هزینه ناشی از توقیف آن‌ها تا به این لحظه به بیش از ۶ میلیون دلار رسیده است.

شرکت نفت یمن همچنین اعمال فشار بر کشور‌های متجاوز را به منظور پایان دادن به دزدی و متوقف کردن پیامد‌های آن بر بحران انسانی خواستار شد.

شرکت نفت یمن در این بیانیه از تمام آزادگان جهان خواست ائتلاف سعودی را تحت فشار قرار دهند تا به استفاده از سلاح محاصره و گرسنه نگه داشتن مردم این کشور پایان دهد.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

ائتلاف متجاوز سعودی همچنین اقدام به توقیف کشتی‌های حامل سوخت، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی یمن کرده و این کشور در ۶ سال اخیر به دلیل محاصره همه جانبه ائتلاف متجاوز سعودی با کمبود شدید مواد سوختی، غذایی و تجهیزات پزشکی مواجه شده است.

مقامات دولت نجات ملی یمن بار‌ها اعلام کرده اند، ممانعت از ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده علیرغم داشتن مجوز، نسل‌کشی جمعی است و میلیون‌ها کودک بیمار در نتیجه ادامه محاصره یمن و ممانعت از ورود دارو با خطر مرگ روبرو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار