معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: در ۴ ماه گذشته، ۴ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان زکات در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رفیعی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: مردم، کشاورزان و دامداران استان در ۴ ماه گذشته، ۴ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان زکوات شامل واجب، مستحبی، فطریه و کفاره و رد مظالم در سطح استان پرداخت کردند.

او با اشاره به اینکه پرداخت زکات در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد افزیش یافته است افزود: بیشترین زکوات جمع آوری شده در این مدت مربوط به فطریه و کفارات به میزان ۳ میلیارد و ۲۳۷ میلیون تومان بوده است.

رفیعی با اشاره به اینکه زکات واجب پرداخت شده در این مدت ۳۳۱ میلیون تومان بوده است اظهار کرد: همچنین در این مدت ۸۹۷ میلیون تومان زکات مستحبی پرداخت شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی تصریح کرد: ۹۵ درصد زکات جمع آوری شده در بخش محرومان و مابقی در پروژه‌ های عام المنفعه هزینه می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۶۶۳ عامل افتخاری و ۲۴۴ مبلغ کار جمع آوری زکات در استان را برعهده دارند ادامه داد: زکات پرداخت شده توسط مردم در بخش‌های مختلف از جمله درمان، جهیزیه، امور تحصیلی، معیشت نیازمندان و اجرای طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: زکات ، زکات واجب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.