رئیس جمهور ازبکستان گفت هر روز با مقامات طالبان در تماس است تا از امنیت کشور خود در همسایگی با این گروه اطمینان حاصل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رئیس جمهور ازبکستان اعلام کرد در تماس روزانه با مقامات طالبان است تا از امنیت کشورش در همسایگی با افغانستان اطمینان حاصل کند.

 شوکت میرضیایف، رئیس جمهور این کشور امروز (جمعه) گفت: هر روز با مقامات طالبان در تماس هستیم تا از امنیت کشور خود در همسایگی با این گروه اطمینان حاصل کنیم.

معاون رئیس خبرگزاری دولتی ازبکستان به نقل از میرضیایف در کانال تلگرامی خود نوشت: رئیس جمهور اعلام کرده آماده هر گونه گفتگو با مقامات طالبان است تا اطمینان حاصل شود که خطری از سوی آنها ازبکستان را تهدید نمی‌کند.

میرضیایف پس از حمله تروریستی روز گذشته در فرودگاه کابل گفت: تجزیه و تحلیل تاشکند از وضعیت افغانستان باعث شده است که دولت مذاکرات را با طالبان از دو سال پیش آغاز کند.

پیشتر، کابل ژانوف، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری ازبکستان اعلام کرد سفارت جمهوری ازبکستان در کابل و سرکنسولگری در مزارشریف همچنان فعال هستند.

بر اساس گزارش‌ها در انفجارهای انتحاری بعد از ظهر دیروز کابل حدود ۱۰۳ نفر کشته شده اند که از این تعداد ۱۳ نفر نظامیان آمریکایی هستند. حدود ۱۵۰ نفر نیز در این انفجار‌ها زخمی شده اند.گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار‌ها را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار