وزیر نیرو :

تسریع در تزریق منابع لازم برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان/ مدت اجرای طرح‌های آب و فاضلاب ۵۰ درصد کاهش می‌یابد

محرابیان گفت: با توجه به کندی پیشرفت طرح‌های آب و فاضلاب در خوزستان مقرر شد منابع مورد نیاز برای رفع مشکلات در این زمینه زودتر تزریق شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در سفر به خوزستان ضمن تبریک هفته دولت گفت: امروز با همراهی رئیس جمهور از نزدیک شاهد اجرای برخی از طرح‌های آب و فاضلاب استان بودیم.

او افزود: طی سال‌های گذشته سرمایه گذاری‌های بسیار زیادی در حوزه آب و فاضلاب خوزستان انجام شده و مردم قهرمان خوزستان گلایه‌های بحقی را از حوزه آب و هم فاضلاب دارند.

محرابیان با بیان اینکه علت اصلی گلایه‌های مردم تکمیل نشدن بسیاری از طرح‌های آب و فاضلاب است و مردم نمی‌توانند از مزایای این طرح‌ها استفاده کنند، اظهار داشت: در بخش فاضلاب که تقریبا موضوع مشترک اغلب شهر‌های خوزستان است با توجه به سطح آب در این شهر‌ها دفع فاضلاب به خوبی انجام نمی‌شود و لازم است در این شهر‌ها تصفیه خانه‌های به روز و مدرن به همراه  شبکه دفع آب را داشته باشیم به طور مثال در شهر اهواز در سال‌های گذشته در شرق کارون تصفیه خانه‌ای با سرمایه گذاری سنگین انجام شده، ولی شبکه دفع فاضلاب بطور کامل انجام نشده و در مراحل ابتدایی قرار دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: طی بازدید  رئیس جمهور از این طرح  مشاهده شد که هم سرعت کار کند است و هم پیشرفت کار نسبت به آن چیزی که انتظار می‌رفت خیلی کم بود بنابراین مقرر شد که منابع مورد نیاز زودتر تزریق  و هرچه زودتر این کار انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور  مقرر شد مدت اجرا را هم ۵۰ درصد کاهش دهیم و کارگاه‌های متعدد در شهر اهواز ایجاد شود تا بتوانیم سریع‌تر شاهد بهره برداری سیستم فاضلاب باشیم و در واقع فاضلاب شهر بوسیله این شبکه به تصفیه خانه برسد.

محرابیان با اشاره به اینکه در موضوع آب شرب و کشاورزی مسئله قدری پیچیده‌تر است، بیان داشت:  در حال حاضر ۳ طرح بزرگ آب را در سطح خوزستان  داریم مانند طرح  غدیر که آب شرب و بعضا کشاورزی ۲۶ شهر بزرگ استان را تامین می‌کند که فاز اول آن از سد کرخه انجام شده و تقریبا آب به ۱۸ شهر رسیده، ولی کیفیت آب مناسب نیست بخصوص در سال‌های کم بارش بنابراین پیش بینی شده بود که منبع و مخزن آب به سد دز تغییر کند.

او در ادامه گفت: درحال حاضر این طرح متوقف است و با سفری که داشتیم و با بررسی‌های انجام شده مقرر شد که با یک روش میانبر بتوانیم هر چه سریعتر آب دز را به ایستگاه پمپاژ ام الدبس برسانیم و آب وارد شبکه شود که آب دز بسیار باکیفیت است.

وزیر نیرو در پایان افزود: همچنین ۲ شبکه آبرسانی دیگر یکی در شمال شرق و یکی در جنوب شرق  خوزستان داریم که امیدواریم هرچه زودتر شاهد رفع مشکلات مردم هم در زمینه آب و هم فاضلاب باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.