رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان در خراسان رضوی گفت: ارتباطات تجاری بین ایران و افغانستان تغییری نکرده است و طبق روال عادی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی نبی زاده رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان در خراسان رضوی گفت:اگر روابط دیپلماسی به صورت عادی باشد صادرات هم با روال عادی انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه آینده روابط تجاری بین ایران و افغانستان بستگی به روابط دیپلماتیک دارد افزود: روابط دیپلماتیک ایران و افغانستان، مسائل مرزی، نقل و انتقالات ارز، الزام دولت ایران بر صادرکنندگان بر ورود ارز از افغانستان از جمله چالش‌های پیش روی در روابط تجاری بین این دو کشور است.


بیشتر بخوانید


رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان ادامه داد: با توجه به مشکلات ارزی و نقدینگی در افغانستان، اگر دولت بر الزام ورود ارز به ایران پافشاری داشته باشد شاید تجارت با چالش‌هایی مواجه شود.

نبی زاده با بیان اینکه قیمت صعودی دلار به عوامل بسیاری بستگی دارد بیان کرد: تجارت بخش خصوصی ایران با افغانستان رقم بزرگی نیست که با تحولات اخیر افغانستان وحضور طالبان تغییر چندانی پیدا کند، کمتر از ۸ درصد صادرات غیر نفتی ایران از  خراسان رضوی به افغانستان انجام می‌شود که تاثیر چشمگیری بر ارز نخواهد گذاشت.


انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.