رئیس شبکه دامپزشکی اردل گفت: در مزارع پرورش ماهی این شهرستان از مالاشیت گرین استفاده نشده است و استفاده از آن در مزارع پرورش ماهی ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا کریمی چشمه علی رئیس شبکه دامپزشکی اردل اظهار داشت:مصرف مالاشیت گرین که به‌عنوان یک ترکیب جهش‌زا و سرطان‌زا شناخته‌شده است در مزارع پرورش ماهی ممنوع است و در مزارع پرورش ماهی استفاده نشده است.

او افزود:الزامات سازمان دامپزشکی کشور در خصوص پایش و نمونه گیری از مزارع پرورش جهت تعیین باقی مانده این ماده در ماهیان پرورشی، در چهارماهه نخست امسال کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان با نمونه گیری از سطح ۵۹ مزرعه پرورش ماهی و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه و انجام آزمایشات لازم، میزان ماده مذکور در نمونه‌های اخذ شده در حد استاندارد اعلام شده توسط سازمان دامپزشکی کشور بود و در هیچکدام از این مزارع از ماده مالاشیت گرین استفاده نشده است.

او افزود: مالاشیت گرین ماده‌ای است که استفاده از آن به دلیل سرطان زا بودن در مزارع پرورش ماهی ممنوع است.


بیشتر بخوانید


کریمی چشمه علی اضافه کرد: استفاده از این ماده همچنین در استخر‌های پرورش ماهی به دلیل خروج پساب این مزارع به رودخانه‌ها احتمال آلودگی ماهیان وحشی در رودخانه و دریا را نیز به دنبال خواهد داشت.

او ادامه داد: شهرستان اردل به عنوان یکی از قطب‌های پرورش ماهی در استان و کشور است لذا بهداشت و سلامت این فراورده بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

کریمی چشمه علی در پایان از تولیدکنندگان و پرورش دهندگان ماهی قزل آلا خواست ضمن ممانعت از مصرف هرگونه ماده غیرمجاز در مواقع بروز بیماری یا لزوم انجام ضدعفونی مزارع پرورشی، ضمن مشورت با کارشناسان شبکه دامپزشکی از مواد موثر جایگزین مالاشیت گرین که مورد تأیید سازمان دامپزشکی کشور است استفاده کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار