مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از خرید ۲ هزار و ۹۰۰ تن گندم از کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اسداللهی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شده و هم اکنون ۱۳ مرکز دریافت گندم غیر فعال و ۳ مرکز فعال در استان وجود دارد تا کشاورزان در صورت اضافه برداشت به آن ها مراجعه کنند.

او در خصوص میزان ریالی ارزش گندم خریداری شده افزود: ۱۴۱ میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال به کشاورزان پرداخت شده و مطالبات آن ها به طور کامل تسویه شده است.

اسداللهی عنوان کرد: در حال حاضر سه کارخانه آرد در استان با ظرفیت ۳۵ تا ۳۷ درصد‌ی در حال فعالیت اند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بیان کرد: تاکنون ۴ هزار تن گندم از استان فارس به خراسان جنوبی وارد شده است و عملیات خرید ۵ هزار تن گندم نیز در دستور کار قرار گرفته و از استان‌های بندری نیز در حال حاضر ۷ هزار تن گندم دریافت شده و همچنین خرید ۷ هزار تن دیگر در دستور کار قرار دارد.

کاهش ۷۳ درصدی خرید گندم از کشاورزان

اسداللهی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان از کاهش حدود ۷۰ تا ۷۳ درصدی گندم به دلیل خشکسالی نسبت به پارسال خبر داد و گفت: برای رفع کمبود‌ گندم در استان از استان‌های غربی که مازاد تولید دارند واردات خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


او افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ هزار تن گندم به فروش رسیده و در کارخانه‌ها تبدیل به آرد شده و به مصرف استان رسیده است.

اسداللهی در خصوص تولید و توزیع برنج و شکر نیز بیان کرد: حدود ۴ هزار و ۶۴ تن برنج و هزار و ۹۱۶ تن شکر وارد استان شده که بخشی از آن توزیع شده و آخرین توزیع نیز در ایام محرم بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان در خصوص نظارت بر آرد و نان استان در پنج ماهه اخیر اظهار کرد: در این مدت ۲ هزار و ۴۸۵ بازرسی انجام شده و ۲۴۵ متخلف نیز شناسایی شده اند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.