مدیر رسانه تیم ملی فوتبال ایران زمان بازگشت کریم باقری به تمرینات تیم ملی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمودرضا رضایی، مدیر رسانه تیم ملی فوتبال ایران  درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه اولین دیدار این تیم مقابل سوریه در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: همه چیز خیلی خوب است. به خواست خدا و با تلاش فدراسیون فوتبال میزبانی حاصل شد. تیم و بازیکنان خوبی داریم و برنامه‌ریزی‌ها درستی انجام شده است. برای تمام تیم‌های ملی و تمام مقاصد پرواز اختصاصی در نظر گرفته شده است.

او افزود: رفت و برگشت ما به تمام کشور‌ها با هواپیمای اختصاصی انجام می‌شود. این مسائل در کنار هم می‌تواند هر تیم ملی را به موفقیت برساند. اردوی مینی کمپ برگزار کردیم، زیرا طبق قوانین فیفا فقط در روز‌های فیفا می‌توانیم نفرات لژیونر را در اختیار داشته باشیم. بازیکنان داخلی از سوم شهریور به اردو آمدند و تمرینات از روز چهارم شروع شد. خوشبختانه تست کرونای همه ملی پوشان منفی بود و ۲ روز گذشته هم تمرینات خوبی برگزار کردیم.

رضایی خاطرنشان کرد: انشاالله در شروع فیفادی که ۸ شهریور است بازیکنان لژیونر به ما ملحق می‌شوند. همه بازیکنان در آن روز در تهران هستند و ابتدا تست کرونا می‌دهند. حال هاشمیان و اسکوچیچ خوب است. هر ۴۸ ساعت یک بار تست کرونا می‌دهیم و ممکن است یک نفر علامتی نداشته باشند، اما وقتی تست او مثبت باشد، باید قرنطینه شود. اسکوچیچ هم تمام تمرینات را زیر نظر دارد و تصاویر و فیلم‌ها برای او ارسال می‌شود.

رضایی در مورد دلیل شرکت نکردن کریم باقری در تمرینات ۲ روز اخیر تیم ملی گفت: باقری امروز به ما اضافه می‌شود. به این دلیل که روال بروکراسی و ارسال نامه‌ها طول کشیده باقری در تمرینات شرکت نکرده است. از طرف فدراسیون می‌گویند نامه ارسال شده، از طرف مقابل می‌گویند دریافت نشده است.


بیشتر بخوانید


او در مورد اینکه آیا باشگاه پرسپولیس اعلام کرده نامه حضور کریم باقری در تیم ملی به این باشگاه ارسال نشده، گفت: چیزی در همین حد است. موضوع خاصی نیست و دل کریم باقری هم با تیم ملی است و دوست دارد زودتر به اردو ملحق شود. از امروز در خدمت او خواهیم بود.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص نگرانی تیم سوریه از وضعیت کرونایی ایران عنوان کرد: این موضوع اظهار نظر شخصی دبیرکل فدراسیون سوریه بوده و رسمی نیست. او هم این بحث را توئیت کرده و گفته ایران بحث کرونا دارد و موضوع VAR در استادیومش حل نشده و بهتر است به AFC شکایت کنیم.

رضایی در پاسخ به این سوال که با توجه به این اظهار نظر دبیرکل فدراسیون سوریه شاید آن‌ها بحث شکایت از میزبانی ایران را به صورت رسمی پیگیری کرده باشند، گفت: اگر شکایت هم کرده باشند، همانگونه که عزیزی خادم هفته گذشته اعلام کرد میزبان بازی شده‌ایم و تمام تصمیمات اتخاذ شده و هتل تیم سوریه را هم گرفته‌ایم. داوران هم مشخص شده‌اند. تمام کار‌های مربوط به میزبانی صورت گرفته و هر ۲ سناریو را از قبل مدنظر داشتیم، زیرا مشخص نبود ایران به شکل قطعی میزبان باشد. تلاش‌ها تا دقیقه ۹۰ ادامه داشت. آماده بودیم اگر به ما بگویند میزبان نیستیم به کشور دیگری برویم و اگر میزبانی محقق شد در کشورمان این کار را انجام دهیم. اکنون تمام کار‌ها انجام شد و انشاالله اتفاقی رخ نمی دهد و بازی در تهران برگزار می‌شود. کرونا موضوعی است که در شیوه نامه‌های بهداشتی فیفا و AFC نبوده و در شرایط عادی هر تیمی می‌توانست روزانه ۱۵ دقیقه تمرینات خود را باز کند تا خبرنگاران به محل تمرین بیایند، اما اکنون باز گذاشتن تمرین واقعا ریسک دارد.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: باید شب قبل از بازی با سوریه تست دهیم و همه اعضای تیم با منفی بودن این تست می‌توانند جواز حضور در کنار تیم ملی را داشته باشند، به همین دلیل کار تا حدی خطرناک است. اما تلاش می‌کنیم تا در صورت امکان یک جلسه تمرین را باز بگذاریم.  

رضایی در پایان گفت: سایت و صفحه‌های مجازی تیم ملی به شکل فعال عمل کرده اند و هر اتفاقی را در حوزه این تیم در لحظه اطلاع رسانی می‌کنند. این امر مربوط به تمام تیم‌های ملی در حوزه فوتسال، فوتبال و فوتبال ساحلی در بخش آقایان و بانوان است، اما به نظر من کافی نیست بلکه باید شرایطی فراهم کنیم تا خبرنگاران هم به تمرین تشریف بیاورند و در این زمینه تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار