مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۴۴۰ بانوی کارآفرین در این استان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرضیه جلیل‌پور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به افتخار آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: تاکنون ۴۴۰ بانوی کارآفرین در این استان شناسایی شده است.

او افزود: علاوه بر این تاکنون ۱۴۱ زن شاخص، ۲۹ بانوی بازرگان، ۱۸۸ تعاونی زنان، ۴۰۰ بانوی فرهیخته و توانمند و ۴۷ بانوی فعال اقتصادی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.


بیشتر بخوانید


جلیل پور اضافه کرد: حدود ۳۲۰ نفر از بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار چهارمحال و بختیاری از سوی دفتر امور زنان و خانواده استانداری به منظور دریافت تسهیلات به ۶ بانک عامل استان معرفی شد و در این مدت سه هزار و ۵۴۶ شغل برای بانوان استان از طریق دستگاه‌هایی اجرایی مرتبط ایجاد شده است.

او ادامه داد: در همین مدت ۱۰۴ کارگاه آموزشی با موضوع‌های اجتماعی، فرهنگی، سلامت، اشتغال و سایر حوزه‌ها ویژه زنان، کودکان و خانواده با مدیریت دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

جلیل پور با اشاره به تهیه بانک جامع اطلاعاتی مختص فروشگاه‌های عفاف و حجاب در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: هم‌اکنون ۹۰ فروشگاه مربوط به عرضه محصولات مرتبط با عفاف و حجاب با مدیریت بانوان در استان شناسایی شده است.

او تعداد بانوان چهارمحال و بختیاری را ۴۹۳ هزار نفر اعلام و تاکید کرد: از این تعداد ۳۲۶ هزار نفر برابر ۶۶.۱۲ درصد در شهر‌ها و ۱۶۷ هزار نفر در جوامع روستایی استان ساکن هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.