مرتع دارانی که پروانه‌های مرتع داری خود را پارسال تمدید نکرده اند، فرصت دارند تا ۸ آذر نسبت به تمدید پروانه مرتع داری خود اقدام کنند.

عصمتی پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مرتع داران و بهره برداران مجاز که تاکنون موفق به پرداخت حق و حقوق ناشی از تمدید سالانه پروانه چرای دام در سال‌های گذشته نشده اند، در صورت عدم احراز شرایط ابطال پروانه چرا، اجازه دارند نسبت به پرداخت بدهی خود به نرخ روز اقدام و متعاقب آن در اجرای بند ۲۰ فصل دوم شیوه نامه مربوطه، برای تهیه و اجرای طرح مرتع داری اقدام کنند.

او افزود: بر این اساس پس از پایان مهلت قانونی اعلام شده، با بهره بردارانی که نسبت به تمدید پروانه اقدام نکرده باشند، طبق شیوه نامه برخورد و ضمن ابطال پروانه چرا، مرتع بلامعارض اعلام می‌شود.


بیشتر بخوانید


عصمتی پور ادامه داد: پروانه چرای دام برای یک فصل چرای ساده و تا زمانی که بر اساس قوانین از درجه اعتبار ساقط نشده باشد با پرداخت حقوق و عوارض قانونی و استمرار دامداری دارنده آن قابل تمدید است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت سالیانه حقوق دولت و عوارض قانونی ناشی از تمدید بدون عذر موجه پروانه چرای دام، ابطال و ورود دام به مراتع غیر مجاز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.