صدور ۷۶۳ مجوز جوجه ریزی در خراسان جنوبی‌

مدیر‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی از صدور ۷۶۳ مجوز جوجه ریزی در ۵ ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اینکه پارسال ۷۵۶ مجوز جوجه ریزی در استان صادر شده است گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۷۶۳ مجوز جوجه ریزی در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

او با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست پارسال ۷۰ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۶۳۵ طیور واکسینه شده اند افزود: در ۵ ماهه نخست امسال ۵۳ میلیون‌ و ۸۲۴ هزار و ۴۶۹ طیور واکسینه شده اند.

اصغرزاده ادامه داد: در ۵ ماهه نخست امسال تعداد طیور کشتار شده در کشتارگاه های استان ۹ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۱۸۹ قطعه بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست امسال تعداد موارد ارجاعی به مراجع قضایی ۱۰ مورد بوده است تصریح کرد: با این موارد برابر مقررات برخورد خواهد شد.

او مقدار فرآورده معدوم شده در ۵ ماهه نخست امسال را در استان ۵ هزار و ۹۹۶ کیلوگرم عنوان کرد و گفت‌: در ۵ ماهه نخست امسال ۲۲ هزار و ۴۵۱ مورد بازدید از سوی سازمان دامپزشکی از واحد های تحت پوشش این نهاد در استان صورت گرفته است.

کشتار بیش از ۳۳ هزار راس دام سبک و سنگین در خراسان جنوبی‌

اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت‌: در ۵ ماهه نخست امسال بیش از ۳۳ هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های استان کشتار شده است.

او افزود: در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۸ واحد پولت فعال است.

اصغرزاده ادامه داد: در حال حاضر در خراسان جنوبی ۴۹ واحد پرورش مرغ تخمگذار و ۵۹۷ واحد پرورش مرغ گوشتی فعالیت دارند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار