فرانسه و انگلیس اعلام کردند که عملیات تخلیه شهروندان خود از فرودگاه کابل را امروز به پایان می‌رسانند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، چند کشور عضو ناتو اعلام کردند که عملیات تخلیه شهروندان خود از فرودگاه کابل را امروز به پایان می‌رسانند و دیگر پروازی برای تخلیه شهروندان و متحدان خود نخواهند داشت.

به دنبال پایان عملیات فرانسه در کابل به دلیل تهدیدهای امنیتی، فرمانده نیروهای مسلح انگلیس هم اعلام کرد که عملیات خروج نظامیان و اتباع این کشور از فرودگاه کابل امروز شنبه پایان خواهد یافت.

سفیر انگلیس: خروج نظامیان، شهروندان غیرنظامی و اتباع افغان به پایان رسید

رویترز در این باره نوشت «لوری بریستو» سفیر انگلیس در افغانستان اعلام کرد خروج نظامیان، شهروندان غیرنظامی انگلیسی و اتباع افغانستانی که به انگلیس در گذشته کمک کرده بودند، به پایان رسیده است.

سفیر انگلیس گفت این کشور از ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) بیش از ۱۵ هزار غیرنظامی و هزار پرسنل نظامی را از افغانستان خارج کرده است.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای به نقل از سفیر این کشور که از فرودگاه کابل اعلام شده است، افزود: اکنون زمان پایان دادن به این مرحله از عملیات است، اما ما افرادی را که هنوز نیاز به خروج دارند، فراموش نکرده‌ایم. ما به هر کاری که می‌توانیم برای کمک به آن‌ها ادامه می‌دهیم.

همزمان با ادامه عملیات خروج نظامیان آمریکایی و کشورهای عضو ناتو از افغانستان، روز پنجشنبه هفته پیش، وقوع یک حمله تروریستی از سوی عناصر داعش منجر به جان باختن بیش از ۱۷۰ نفر و مجروح شدن صدها نفر دیگر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار