مسئول پایش پل‌های تاریخی اصفهان گفت: در بازدید امروز مطمئن شدیم که ترک روی پل جویی قدیمی است و عکس‌های منتشرشده در فضای مجازی مربوط به گذشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی‌محمد فصیحی مسئول پایش پل‌های تاریخی اصفهان گفت: از سال‌های پیش خطر تخریب پل‌های تاریخی به دلیل خشک‌سالی‌های مداوم زاینده‌رود و فرونشست زمین را گوش زد کرده بودیم، اما اینکه این ترک‌ها مربوط به فرونشست باشد محل تردید دارد.

وی ادامه داد: در حال بازبینی پل‌ها هستیم و روز دوشنبه آینده نتیجه جمع‌بندی دلیل ترک‌های مشاهده شده روی پل‌های تاریخی شهر اصفهان را اعلام می‌کنیم.

مسئول پایش پل‌های تاریخی اصفهان تأکید کرد: تصاویر منتشرشده از ترک پل جویی که به پل چوبی معروف است مربوط به چند سال پیش بوده و تازگی ندارد، چراکه امروز از پل بازدید کرده‌ایم و ترک جدیدی مشاهده نشد.

وی یادآور شد: فرونشست زمین به دلیل خالی شدن سفره‌های آب زیرزمینی حاشیه زاینده رود و پل‌های تاریخی مسئله تازه‌ای نیست و از زمان خشک‌سالی همیشه مطرح بوده است و برای رسیدن به نتیجه قطعی تخریب پل‌ها براثر فرونشست زمین نیازمند تحقیقات و بررسی بیشتری هستیم.

منبع:ایلنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.