مهم‌ترین حوادث ۶ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث شنبه ۶ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پژو حامل ۱۸۰ کیلو تریاک در ورودی شیراز

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۸۰ کیلو تریاک در ورودی شهرستان شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران یگان امداد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ورودی شهرستان "شیراز" به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و دستور ایست دادند که راننده اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۸۰ کیلو تریاک کشف شد، گفت: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری متهم برداشت غیرمجاز اینترنتی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شناسایی متهم برداشت غیرمجاز ۳۴ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال از حساب بانکی ۲ شهروند در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد بیان کرد: ۲ نفر با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و عنوان داشتند مبلغ ۳۴ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال از حسابشان بدون اطلاع آنان به صورت اینترنتی برداشت شده است که پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با راه اندازی یک سایت جعلی و ارسال لینک آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدام سریع و با اشراف اطلاعاتی، متهم برداشت‌های غیرمجاز را شناسایی و با دستور مقام قضائی آن را دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد؛ این اپلیکیشن‌ها شیوه‌ای برای کلاهبرداری و سوء استفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد و به هیچ عنوان نباید آن‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

کشف بیش از ۳۵ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف دو ستگاه سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۳۵ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: ماموران انتظامی داراب به منظور تشدید برخورد جدی با سوداگران مرگ، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندعباس-شیراز در یک عملیلات ضربتی به دو ستگاه سواری پژو ۴۰۵ مظنون و با اقدامات تخصصی آن‌ها را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۳۵ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص ۳ قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

جاسازی ۶۳ کیلو تریاک در وانت نیسان لو رفت

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف ۶۳ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی فرمانده انتظامی کوه‌چنار، بیان کرد: ماموران یگان امداد شهرستان کوه‌چنار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و با اقدامات فنی آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۶۳ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف وانت نیسان جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار بیان کرد: در این خصوص راننده دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف ۵۰ میلیارد ریال لوازم خرازی قاچاق در منزل

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان شیراز بیان کرد: به منظور تشدید مبارزه با قاچاقچیان، ماموران یگان امداد شیراز با اقدامات فنی و تخصصی از دپو کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در خیابان احمدی شمالی مطلع و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۳۰۰ کارتن لوازم خرازی خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

بازداشت یکی از اراذل و اوباش سابقه‌دار در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار از دستگیری فردی اراذل و اوباش معروف و سابقه‌دار خبر داد که هنگام دستگیری یکی از ماموران این فرماندهی را مجروح کرد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار بیان کرد: در پی وقوع یک فقره نزاع و درگیری منجر به جرح یکی از شهروندان با قمه و متواری شدن فرد ضارب در چهارم شهریور ماه امسال، موضوع شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: شب گذشته (۵ شهریور) ماموران انتظامی با رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی موفق شدند مخفیگاه فرد ضارب ۲۰ ساله که از اراذل و اوباش معروف و سابقه دار است را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل اختفای متهم اعزام شدند، گفت: هنگام دستگیری، فرد ضارب با سلاح سرد جانشین انتظامی این شهرستان را مجروح و راهی بیمارستان کرد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه جانشین انتظامی از بیمارستان ترخیص و حال او رضایت‌بخش است، گفت: فرد اراذل و اوباش که سوابق زیادی در زمینه شرارت دارد پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی با هشدار به اراذل و اوباش، تصریح کرد: امنیت و آرامش مردم در شهرستان کوه‌چنار خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی برای تحقق این امر مهم از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

خاموشی ماینر‌های قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۲۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با سودجویانی که مبادرت به استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کنند ماموران انتظامی فسا ۵ منزل مسکونی را شناسایی کردند.

او افزود: پس از صدور دستور قضائی، افسران پلیس به منزل‌های شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها ۲۲ دستگاه ماینر و تجهیزات جانبی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۵ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قانونی شدند.

سرهنگ قسام اضافه کرد: به جهت جلو گیری از استفاده غیر قانونی از برق توسط افراد سودجو، شهروندان می‌توانند گزارش هرگونه تخلف و بهره‌برداری از ماینر را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

غرق شدن زن ۲۰ ساله در سد خاکی بنو لارستان

فرمانده انتظامی لارستان گفت: زن جوان به دلیل بی احتیاطی به درون سد بنو سقوط و جان خود را از دست داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد غرق شدگی در سد بنو از این شهرستان، بلافاصله تیم‌های انتظامی و نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

او تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد زنی ۲۰ ساله به همراه اعضای خانواده به این مکان رفته و در حالی که مشغول بازی و تفریح بوده ناگهان به داخل سد افتاده و غرق شده است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه جسد متوفی تحویل پزشک قانونی شد، به شهروندان توصیه کرد: رودخانه‌ها، کانال‌های آب، استخر‌های کشاورزی و سد‌ها حریم امنی برای شنا و تفریح نیست و جوانان می‌بایست به منظور حفظ جان خود و اطرافیان از مکان‌های ایمن و استخر‌های مجاز برای شنا استفاده کنند.

واقعیت ماجرای قاتلی که همسر خود را خفه کرد

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری قاتل فراری پس از ۴ روز در شهرستان خاتم استان یزد خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: در پی وقوع قتل خانمی ۲۵ ساله در یکی از روستا‌های توابع این شهرستان و متواری شدن قاتل، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل ۲۹ ساله که همسر خود را به قتل (خفه) رسانده به سمت استان یزد متواری شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: تیمی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات میدانی و نامحسوس محل اختفای قاتل ۲۹ ساله را پس از ۴ روز در شهرستان خاتم از توابع استان یزد شناسایی و با گرفتن نیابت قضائی او را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مرودشت انتقال دادند.

سرهنگ زینلی گفت: قاتل پس از رو به رو شدن با ادله و مستندات پلیسی به بزه ارتکابی اعتراف و علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست قبل از هرگونه بحث و درگیری فیزیکی به اعصاب خود مسلط بوده و در صورت نیاز با شماره گیری ۱۱۰ حل این چنین اختلافات و مشکلات را به پلیس سپرده و از عکس العمل‌های ناگهانی بپرهیزید؛ چرا که نداشتن کنترل رفتار در زمان خشم و عصبانیت می‌تواند فاجعه‌ای جبران ناپذیر به بار بیاورد.

راننده سمند با ۸۳ کیلو تریاک روانه زندان شد

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف سواری سمند و کشف ۸۳ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۸۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ یوسفی اضافه کرد: نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

زمان بندی سامانه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک به صورت استانی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فارس از زمان بندی شدن سامانه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک به صورت استانی خبر داد.

سرهنگ صادق سلیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فارس اظهار کرد: با توجه به کند بودن مراحل اخذ نوبت در سامانه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک بدلیل افزایش ورود متقاضیان به سامانه همزمان با سراسر کشور، با پیگیری پلیس راهور مقرر شد نوبت دهی به متقاضیان خدمات تعویض پلاک استان فارس به ویژه کلانشهر شیراز از ساعت ۱۰ صبح تا زمان تکمیل ظرفیت صورت پذیرد.

سرهنگ سلیمی ضمن یادآوری این نکته که در حال حاضر امکان دریافت نوبت تا ۶ روز بعد در سامانه وجود دارد و هر روز در ساعت اعلامی هر استان، یک روز به ظرفیت نوبت دهی اضافه می‌شود، از شهروندان درخواست کرد که در ساعت رزرو شده در مرکز تعویض پلاک حضور داشته باشند و حتما فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس یاد آور شد: شهروندان برای بهره مندی از خدمات تعویض پلاک بایستی به سایت‌های اینترنتی Rahvar۱۲۰.ir و police.ir مراجعه کنند، چون در غیر این صورت هیچگونه خدماتی به صورت حضوری به مراجعه کنندگان ارائه نخواهد شد.

کشف کود شیمیایی قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی سرچهان بیان کرد: ماموران انتظامی سرچهان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق و بدون مجوز کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ لشکری با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد بود و همه مردم باید در این امر مهم نقش آفرینی کنند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه مواد مخدر سرمنشا هر جرمی است، گفت: مقاومت و پیشگیری در این زمینه باید ساماندهی شود و مبارزه با عناصر توزیع این پدیده شوم یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس این شهرستان است.

او با بیان اینکه در مردادماه سال جاری ماموران انتظامی موفق شدند ۲۳ کیلو و ۵۱۲ گرم انواع مواد مخدر را کشف کنند، گفت: در این خصوص ۱۹ نفر معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر جمع آوری و دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار