بلینکن: مأموریت شکست داعش در عراق هنوز به پایان نرسیده است

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور عراق تاکید کرد: مأموریت شکست داعش در عراق هنوز به پایان نرسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت خارجه آمریکا از تماس تلفنی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق خبر داد.

براین اساس، بلینکن در این تماس تلفنی با اشاره به موضوع حضور داعش در عراق اظهار کرد: مأموریت شکست داعش در عراق هنوز به پایان نرسیده است و این مأموریت متکی به توانایی نیرو‌های عراقی است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه بر پایبندی واشنگتن به تحقق عراقی قوی، با ثبات و شکوفا تاکید کرد.

وی ادامه داد: در حقیقت با پیشرفت توانمندی‌های نیرو‌های امنیتی عراق به این نیرو‌ها به مرحله جدیدی در حوزه امنیتی وارد می‌شوند.

بلینکن تاکید کرد: آمریکا به عنوان رهبر ائتلاف بین‌المللی برای شکست داعش و بخشی از ماموریت ناتو در عراق به آموزش، مشاوره و توانمندسازی نیرو‌های عراقی ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا ضمن قدردانی از تلاش دولت عراق برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در ۱۰ اکتبر، تاکید کرد: آمریکا از تیم نظارت بر انتخابات نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق (UNAMI) و ماموریت نظارتی اتحادیه اروپا حمایت کرده و می‌کند.

اجلاس دو روزه سران کشورهای همسایه عراق و برخی کشورهای عربی با عنوان «کنفرانس همکاری و شراکت بغداد» و با محوریت پرداختن به امنیت منطقه از روز شنبه آغاز به کار کرد.

که در ساعات آغازین آن مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با تاکید بر اینکه از بین بردن سازمان تروریستی داعش یک پیروزی برای مردم کل منطقه و کل بشریت است، گفت: عراق برای بازگرداندن اکثریت آوارگان به شهر‌های خود گامی بلندی برداشته است. امیدواریم کنفرانس بغداد محلی برای رسیدن به خواسته‌های مردم منطقه باشد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین در بیانیه خود از تماس تلفنی بلینکن با چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه خبر داد و اعلام کرد: بلینکن در تماس تلفنی خود با چاووش‌اوغلو پیرامون همکاری‌های مشترک در افغانستان و تلاش‌های مستمر دوجانبه بمنظور اطمینان یافتن از تخلیه امن و منظم شهروندان، متحدان و شرکای خود به رایزنی پرداخته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بلینکن ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار