رئیس جمهور آمریکا ضمن تبریک به عراق برای برگزاری کنفرانس بغداد، اعلام کرد که این نشست به کاهش تنش در منطقه کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای موفقیت کنفرانس همکاری و شراکت بغداد را که روز شنبه برگزار شد به دولت عراق تبریک گفت.

بایدن در بیانیه خود که شامگاه شنبه منتشر شد، گفت: «کنفرانس بغداد به کاهش تنش و افزایش همکاری بین کشور‌های منطقه کمک می‌کند.»

او در ادامه با تاکید بر اینکه واشنگتن به حمایت از عراق برای همکاری مشترک در راستای دستیابی به ثبات در منطقه غرب آسیا ادامه می‌دهد، افزود: «ما به منظور تقویت روابط دوجانبه با عراق مطابق با چارچوب توافقنامه، گفتگو‌های راهبردی را ادامه می‌دهیم.»

اجلاس دو روزه سران کشور‌های همسایه عراق و برخی کشور‌های عربی با عنوان «کنفرانس همکاری و شراکت بغداد» و با محوریت پرداختن به امنیت منطقه روز شنبه برگزار شد. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در نشست بغداد حضور داشت.

 در ساعات آغازین اجلاس مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با تاکید بر اینکه از بین بردن سازمان تروریستی داعش یک پیروزی برای مردم کل منطقه و کل بشریت است، گفت که عراق برای بازگرداندن اکثریت آوارگان به شهر‌های خود گامی بلندی برداشته است. امیدواریم کنفرانس بغداد محلی برای رسیدن به خواسته‌های مردم منطقه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار