در هفتمین جلسه شورای شهر تهران، تعدادی از اعضای شورای شهر نسبت به گزارش سازمان فناوری اطلاعات شهرداری واکنش داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ارائه گزارش محمد فرجود مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در هفتمین جلسه شورای شهر تهران، تعدادی از اعضای شورای شهر نسبت به این گزارش واکنش داشتند و سوالاتی را مطرح کردند.

در ابتدا مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران خطاب به مهدی فرجود اظهار کرد: روی کاغذ و گزارش مسئولان در جمهوری اسلامی بسیاری از چیز‌ها زیباست، اما اگر مسئول مرد میدان بود و وارد صحنه شد، آن وقت تفاوت واقعیت‌ها و گزارش‌ها مشاهده می‌شود که یکی از آن‌ها وضعیت نظافت تهران است.

وی ادامه داد: من روز جمعه به ستاد ۱۳۷ مراجعه کردم و تنها یک نفر در آنجا حاضر بود و تماس گرفتم و مشاهده کردم که بسیاری از مناطق دسترسی شان به سامانه قطع است، علت قطعی‌ها چیست؟‌ای کاش وقت بیشتری را برای گزارش دقیق می‌گذاشتید.

اقراریان افزود: نکته دیگر ناظر بر انتصاب شما است که آن را به صورت تذکر از سرپرست شهرداری تهران سوال خواهم کرد.

پس از آن، ناصر امانی عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: توجه همه مردم ایران و رسانه‌ها را به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری جلب می‌کنم، ضرورت گزارش سازمان‌های شهرداری چیست؟ من نگران هستم که تا چند ماه دیگر هم باید جلسه را به همین گزارش‌ها اختصاص داد در حالی که این گزارشات توسط شهردار سابق و معاونت‌ها ارائه شده است این گزارش‌ها چه مشکلاتی از مردم تهران حل می‌کند؟ اگر هدف اطلاع رسانی است که چندین بار انجام شده است.

وی افزود: من فکر می‌کنم وقت ارزشمند شورای شهر باید مساله جدی را از تهران حل کند، حرفی از مردم در آن باشد و  برای سیاست گذاری شورا مفید باشد و مدیران ارشد کشور بیایند و بگویند چه کمکی می‌خواهند به ما کنند؟

در ادامه علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران بیان کرد: رتبه شهر از سال ۸۶ تا ۹۶ از عدد ۱۷۶ به عدد ۲۵ ارتقا پیدا کرد و در حال حاضر افت بسیار زیادی داشته است همچنین در این ۲ سال نزدیک به ۱۰ ساعت سرویس‌ها قطع بوده که حداقل سقف مجاز ۵ دقیقه است.

وی گفت: سوال من از شما این است که چه حد از فرایند‌های شهرداری موجب ساده سازی و تسهیل در امور شهروندان شده است؟.

سید جعفر تشکری هاشمی عضو دیگر شورای شهر تهران هم در واکنش به گزارش ارائه شده گفت: متاسفانه تعداد اتوبوس برقی کم شده و عملا از آن در اختیار نداریم، در گذشته اتوبوس‌ها تمامشان زمان بندی داشتند، اما در حال حاضر خیر، دلیل آن چیست؟

وی گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری داریم، اما استفاده کمی از آن شده است و این  چه دلیلی دارد؟ همچنین استخدام در دقیقه‌های آخر در سازمان فناوری اطلاعات انجام شد که دلیل آن را لطفا توضیح دهید؟.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: مشکلات و خرابی های بسیار زیادی در تجهیزات ترافیکی تهران مشاهده می شود که باید مورد رسیدگی قرار گیرد همچنین مشکلات سامانه بلیط الکترونیک هم کماکان به چشم می خورد.

تشکری هاشمی گفت: در حال حاضر یک میلیون و‌نیم مسافر در مترو و اتوبوس تردد دارند اما شما گفتید ۱ میلیون نفر تردد دارند و صحبت شما به معنی عدم اطلاعات یا حذف این آمار است.

نرگس معدنی پور عضو شورای شهر تهران خطاب به فرجود بیان کرد: سوال من از شما این است که آیا برای آموزش پرسنل شهرداری و خود شهروندان کاری را انجام دادید؟ زیرا استفاده از تمام جنبه‌ها و ظرفیت‌ها مهم است.

پس از آن، میثم مظفر عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: در رابطه با سامانه شهرسازی باید بگویم که این سامانه به نوعی کرامت مالکان را از بین برده است و این سیستم مشکلاتی دارد که لازم است برای آن فکری شود.

در ادامه، مهدی بابایی عضو دیگر شورای شهر تهران تصریح کرد: در سامانه تهران من چه ظرفیت و زیرساختی وجود دازد؟ و سوال دیگر اینکه این سامانه چطور با مراکز فناوری دیگر ارتباط دارد و متصل هستند؟.

در ادامه محمد اخوندی عضو شورای شهر تهران بیان کرد: متاسفانه دولت و شهرداری در دوره قبل کشور را با بی تدبیری مدیریت کردند، عملکرد معاون فناوری اطلاعات شهرداری تهران دارای مشکلات و ایراداتی است، اما به نظر من درست نیست که اقدامات اقای فرجود نادیده گرفته شود و زیر سوال برود گویی که هیچ کاری انجام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
خانم
۱۸:۱۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
آقای قائمی در همان سالهای اشاره شده ایشان
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بوده اند
چه گلی زدند ؟ چه کار مفیدی کردند ؟
آخرین اخبار