مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان گفت: ۲۰ منطقه آسیب پذیر در برابر آتش در عرصه‌های منابع طبیعی استان شناسایی و بلوک بندی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزائی، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با اشاره شناسایی و بلوک بندی  ۲۰ منطقه آسیب پذیر در برابر آتش در عرصه‌های منابع طبیعی استان گفت: مراقبت از هر بلوک نیز به یک تیم حفاظتی واگذار شده است و تیم‌های حفاظتی علاوه بر مهار آتش در مراتع، تخریب و تصرف‌های احتمالی را رصد کرده و با متخلفان برخورد می‌کنند.

او با اشاره به اهمیت زیست محیطی منابع طبیعی وتاکید بر حفظ وتوسعه منابع طبیعی گفت: ۱۰ تیم در نقاط مختلف استان همدان آماده باش هستند و دستگاه‌های مورد نیاز از جمله دمنده و آتش کوب به میزان کافی در اختیار این تیم‌ها گذاشته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان افزود: به علت سوختن و از بین رفتن لایه‌ای از خاک با نخستین بارش بقایای گیاهی و باکتری‌های مفید از خاک خارج می‌شود و دیگر نمی‌توان در آن محل بذری کاشت.

اسفندیار خزائی گفت: آتش‌سوزی مراتع این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وسعت حدود ۹۰ درصد کاهش داشته است.

 او بیان کرد:میزان آتش سوزی درمراتع استان طی پنج ماهه نخست سال گذشته بیش از ۵۰ هکتار بود که این آمار در پنج ماه نخست امسال به پنج فقره به وسعت پنج و نیم هکتار کاهش یافته است.

وسعت عرصه‌های ملی استان همدان ۹۰۵ هزار هکتار است که ۸۲۲ هزار هکتار مرتع  و نزدیک به ۴۵ هزار هکتار اراضی جنگلی، جنگل دست کاشت و ذخیره گاه جنگلی است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار