کارشناس ارشد معاونت بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۶۰۰ نفر از کارکنان بنیاد شهید تا به حال واکسن زده اند و واکسیناسیون بقیه نیز در حال انجام شدن است.

رضا منیعی، کارشناس ارشد معاونت بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون در کشور، با هماهنگی‌هایی که با معاونت بهداشتِ وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام دادیم، گروه‌های مختلف جانبازی و ایثارگری را بر حسب ضرورت، هماهنگ کردیم و این افراد تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: در مرحله اول، حدود ۹ هزار نفر جانبازان ضایعه نخاعی، جانبازان شدید شیمیایی، جانبازان دو چشم نابینا، والدین دو شهید به بالا و جانبازان چند عضو قطع تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

منیعی افزود: در مرحله دوم، کلیه جانبازان ۷۰ درصد تحت پوشش قرار گرفتند و در مرحله سوم، کلیه جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و همسران جانبازان ۷۰ درصد مورد واکسیناسیون قرار گرفتند. در مراحل بعد، جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد، همسران شهدا و کلیه همسران جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد واکسن زدند.

کارشناس ارشد معاونت بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: از افرادی که گفته شد، همه دز اول را زده اند و حدود ۸۰ درصد، دز دوم را نیز دریافت کرده اند. اکنون، در حال هماهنگی برای واکسیناسیون کلیه فرزندان شهدا و همسران جانبازان آزاده به مناسبت سالگرد ورود آزادگان به کشور هستیم.

وی در ادامه گفت: تا به حال نزدیک به ۳۰۰ هزار واکسن به ایثارگران تزریق شده است. این تعداد، شامل هم مرحله اول و هم مرحله دوم است. در رابطه با کلیه کارکنان ستاد مرکز نیز، با توجه به آن که این افراد در صف اول ارائه خدمات به ایثارگران قرار دارند و سلامتی شان می‌تواند نقش موثری در ارائه خدمات داشته باشد، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

منیعی در پایان اظهار کرد: ۶۰۰ نفر از کارکنان تا به حال واکسن زده اند و واکسیناسیون بقیه نیز در حال انجام شدن است. قرار بر این است که ادارات کل استان‌ها با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی محل مربوطه مکاتبه کنند تا کارکنان تحت پوشش قرار بگیرند.


بیشتر بخوانید

جانبازان ۷۰ درصد و قطع نخاعی بعد از فوت، شهید تلقی می‌شوند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار