مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مهلت ارسال آثار به سوگواره بین‌المللی مهر محرم به میزبانی سمنان پانزدهم مهر ١۴٠٠ تعیین شد که امکان تمدید دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: جنبه بین المللی سوگواره مهر محرم امسال متفاوت‌تر و گسترده‌تر از سال‌های قبل است.

او با تبیین ابعاد برگزاری سوگواری ملی و بین المللی مهر محرم در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: سوگواره مهر محرم امسال با دو سوگواره حسینی متحد شده دیگر تحت عنوان سوگواره بین المللی "ملت امام حسین (ع) " همزمان برگزار می‌شود و به همین دلیل ابعاد بین‌المللی سوگواره مهر محرم امسال به مراتب متفاوت‌تر و گسترده‌تر خواهد بود.

فلاح، با دعوت از هنرمندان و قشر‌های مختلف مردم ایران اسلامی و نقاط مختلف جهان برای ارسال عکس و فیلم کوتاه به این سوگواره از آیین‌ها و عزاداری‌های حسینی، روش‌های خانگی، به سوگواره ملی و بین المللی مهر محرم گفت: مهلت اولین ارسال آثار به این سوگواره ۱۵ مهر ماه تعیین شده که احتمال دارد تمدید شود.

فلاح، زمان برگزاری اختتامیه این سوگواره را نیز دهه فجر امسال بیان کرد و یادآور شد: امسال برای تجلیل از برگزیدگان این سوگواره بیش از ۸۰۰ میلیون ریال جایزه تعیین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به سابقه ۱۴ ساله برگزاری سوگواره مهر محرم در استان اشاره کرد و اظهار داشت: شهر‌ها و روستا‌های استان سمنان دارای آیین‌های ویژه سوگواره سرور و سالار شهیدان است و به همین دلیل مردم استان برای ارائه عکس‌های این آیین‌ها پایه گذار سوگواره مهر محرم شدند.

فلاح یادآور شد: این سوگواره به تدریج توسعه یافت و ابعاد ملی و بین المللی به خود گرفت و امسال شاهد برگزاری چهاردهمین دوره سوگواره ملی و چهارمین دوره سوگواره بین المللی مهر محرم در استان سمنان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: در دوره‌های قبل این سوگواره شاهد شرکت و ارائه آثار عکاسان از کشور‌های مختلف جهان از جمله عراق بودیم و جنبه بین المللی آن سال به سال توسعه یافته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.