کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: تا پایان هفته با توجه به جریان‌های جنوبی، شرجی هوا بیشتر می‌شود و در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هادی سالاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا پایان هفته، جهت جریان‌ها جنوبی است و در بیشتر ساعات وضع جوی و دریایی استان به نسبت آرام خواهد بود.

او افزود: همچنین در این مدت غبار محلی، افزایش شرجی هوا، در اواسط روز وزش باد و هنگام صبح در برخی از نقاط مه، از پدیده‌های غالب در استان خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد تا فردا متغیر، بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

سالاری افزود: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

او عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، عسلویه هم بیشترین و هم کمترین دما را ثبت کرده است به طوری که در گرم‌ترین ساعات مانند برازجان دمای ۴۸ درجه سلسیوس را داشته و در خنک‌ترین زمان مانند جم دمای ۲۷ درجه را گزارش کرده است.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۱:۰۲ بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۱۳، مد دوم ساعت ۱۳:۱۴ و جزر دوم ساعت ۱۸:۲۰ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.