امروز پنجمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم مصطفی رشیدپور است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهید مدافع حرم مصطفی رشیدپور  متولد اول شهریور ۱۳۴۷ بود و در سن ۱۵ سالگی وارد جبهه‌های دفاع مقدس شد و تا آخرین روز‌های جنگ تحمیلی میدان را ترک نکرد؛ او رفته بود تا در میان پاک‌ترین انسان‌های زمان خود رشد کند و دست در دست آن‌ها به پرواز درآید؛ اما از این قافله جاماند و این آرزو را در نهانخانه جانش پرورش داد؛ کسی چه می‌داند، شاید ذخیره‌ای الهی برای ماموریتی بزرگ‌تر بود و خود خبر نداشت؛ شاید قرار بود خون پاکش به دست شقی‌ترین انسان‌ها در دفاع از حرم آل‌الله بر زمین ریخته شود؛ و چه زیبا به آرزوی دیرینه خود در سوریه دست یافت و ۷ شهریور سال ۱۳۹۵ به شهادت رسید.


بیشتربخوانید

  • ناگفته های بازماندگان شهدای مرزبانی جلفا در جنگ جهانی دوم + تصاویر

شهید رشید پور: شهادت شوخی نیست قلب آدم را بو می‌کنند

شهید رشیدپور در یادداشتی، مدتی قبل از شهادت نوشته بود:

«خدایا اگر از من راضی نشده‌ای، مرگ مرا نرسان، ببخش که بنده گنهکارت غیر از رحمتت امیدی ندارد، و تو خود می‌دانی که هرگز از رحمتت ناامید نشده‌ام و نخواهم شد و به همه گفته‌ام که چقدر خدای مهربانی دارم. می‌دانی که چقدر همسرم، پسرم و دخترم را دوست دارم، اما تو متکفل امور آن‌هایی و من می‌دانم وسیله‌ای بیش نبوده‌ام. عزیزانم را به تو می‌سپارم. اکنون از هر وقت دیگری خوشحال‌ترم... خدایا شکر!»

او همچنین در وصیت‌نامه‌اش نوشته بود: «شهادت، شوخی نیست! قلب آدمو بو می‌کنند، بوی دنیا و تعلقاتش را داد، رهایت می‌کنند. می‌گویند: برو درد بکش، پخته شو، منِیّت‌رو رها کن.»

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.