منبع تغذیه ماژولار برای کاربرد‌های مختلف در صنعت با هدف خودکفایی و تامین نیاز کشور در پردیس فناوری وصنعتی دانشگاه یزد ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد هادی زارع، مدیرعامل شرکت یکتا مبدل پارس گفت: این شرکت با پشتوانه علمی و تجربه صنعتی قوی توانسته است پروژه‌های مختلفی را طراحی، نمونه‌سازی و در نهایت تجاری سازی کند.

او افزود: محصول منبع تغذیه ماژولار ساخت این شرکت در بیستمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

زارع با اشاره به اینکه برای کاربرد‌های مختلف صنعت، منابع تغذیه در رنج‌های مختلف ولتاژ و جریان نیاز است به طوریکه هر کدام طراحی و ساختار مجزایی می‌طلبد، اظهار داشت: در طرح منبع تغذیه ماژولار، یک منبع تغذیه پایه با ولتاژ و جریان مشخص با قابلیت سری و موازی ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت یکتا مبدل پارس افزود: در این صورت برای هر رنج ولتاژ/جریان مورد نیاز می‌توان تعدادی از آن‌ها را به طور سری/ موازی به هم متصل کرد.

به گفته او، این کار علاوه بر کاهش هزینه‌های تمام شده یک منبع تغذیه خاص، زمان تعویض منبع تغذیه خراب را کاهش داده و قابلیت اطمینان مجموعه را افزایش می‌دهد.

او انواع منابع تغذیه، رکتیفایر و کوره القایی را از جمله محصولات دیگر این شرکت دانش بنیان معرفی کرد و افزود: منابع تغذیه جریان مستقیم و پالسی شرکت یکتا مبدل پارس در سطوح ولتاژ، جریان و توان مختلف می‌توانند در صنایعی نظیر آبکاری، جوش و برش پلاسمایی، آندایزینگ، اکسیداسیون الکترولیتی پلاسمایی، الکتروپولیش، استخراج هیدرومتالوژی و تصفیه الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند.

زارع با تاکید بر اینکه محصولات این شرکت دارای انواع حفاظت‌های مورد نیاز، قابلیت مونیتورینگ و کنترل و نیز کاربری آسان بوده و تنها پس از گذراندن تست‌های سخت‌گیرانه اجازه ورود به بازار پیدا می‌کنند، اذعان داشت: برای ساخت محصولات این شرکت به دانش فنی بالایی در رشته‌های مختلف مهندسی نیاز است که با مشاوره از اعضای هیات علمی دانشگاه و استفاده از دانش آموختگان نخبه این امر محقق شده است.

شرکت دانش بنیان یکتا مبدل پارس با هدف خودکفایی و تامین نیاز کشور در ساخت دستگاه‌های برقی مبتنی بر الکترونیک قدرت در سال ۱۳۹۶ در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد تاسیس شد و پس از آن موفق به اخذ مجوز دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجوز فناوری از پارک علم و فناوری شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.