رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روز گذشته ۹ هم‌استانی دیگر را با ابتلای قطعی به کرونا از دست دادیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهدی محمدی امروز در خصوص گونه جدید لامبدا کرونا،گفت: ویروس موجودی زنده است و برای زنده ماندن اول به دنبال میزبان می‌گردد تا در محیطی امن و گرم قرار گیرد و تکثیر یابد و دوم اینکه ویروس برای ادامه زندگی تغییر شکل می‌دهد تا مقاوم‌تر شود و به بقای خود ادامه دهد.

او افزود: با توجه به ارتباطات کشورها هر گونه‌ای در هر جایی منتشر می‌شود به دیگر کشورها هم سرایت می‌کند، بنابراین امکان ورود گونه خطرناک و کشنده لامبدا به کشور وجود دارد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: براساس گزارش‌های اعلام شده علائم لامبدا با سرفه مداوم، تب بالا، از دست دادن حس بویایی و چشایی همراه است.

او ادامه داد: بعد از گذشت بیش از یکی‌دو سال از اپیدمی کرونا، مهم نیست چه سویه‌ای باشد مهم محافظت خود ما در مقابل ویروس در استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و اقدام به واکسیناسیون است.

محمدی گفت: واکسیناسیون برای افراد ۳۵ سال به بالا اعلام شده که متأسفانه تعدادی هنوز مراجعه نکرده‌اند علی‌رغم افزایش ظرفیت‌ها و فعال شدن چهار مراکزی در نوبت عصر، روز گذشته ۲۲ هزار و ۸۶۵ دُز واکسن در استان تزریق شد در حالی که دوبرابر این تعداد هم می‌توانیم تزریق کنیم.

او در پایان اشاره‌ای به آمار فوتی‌های کرونایی طی شبانه‌روز گذشته داشت و افزود: کرونا همچنان در استان جان می‌گیرد، روز گذشته ۹ هم‌استانی دیگر را با ابتلا قطعی به کرونا از دست دادیم و مجموع جانباختگان به ۲ هزار و ۱۶۳ نفر رسید.

محمدی با بیان اینکه طی شبانه‌روز گذشته ۹۳ مورد بیمار بستری و ۲۵۳ بیماری مثبت سرپایی شناسایی شده است، ادامه داد: در این بازده زمانی ۳۷۲ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا بستری و ۲۷۸ نفر هم پس از بهبودب از بیمارستان استان ترخیص شده‌اند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته گذشته ۵۷۲ بیمار برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شده‌اند، گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و ۴۷۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۱۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و ۴۷ بیمار اینتوبه هستند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.