کمک به آزادی ۱۲ محکوم مالی و غیرعمد / ۱۰۰ محکوم مالی چشم انتظار کمک خیران

رئیس کل دادگستری گلستان از فراهم شدن زمینه آزادی ۱۲ زندانی مالی و غیرعمد در ستاد مردمی دیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز ستاد مردمی استان گفت: پرونده  ۱۲ نفر که به علت ناتوانی در پرداخت دیون مالی و غیرعمد مانند بدهی، دیه، مهریه و نفقه زندانی هستند در جلسه امروز این ستاد بررسی و با کمک خیرین مقدمات آزادی آنان فراهم شد.

او  افزود: مجموع بدهی این افراد بیش از ۱۴ میلیارد تومان بود که شاکیان بزرگوارانه ۱۲ میلیارد تومان را بخشیدند.

آسیابی گفت: حدود ۶۰۰ میلیون تومان این بدهی با کمک خیرین و ستاد دیه استان تامین شد و مابقی را هم محکومان از طریق قسط و دریافت وام می‌پردازند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال هم ۱۲۵ نفر از محکومان مالی و غیر عمد استان با کمک خیران و ستاد مردمی دیه آزاد شدند.

 آسیابی افزود: مجموع دیون این افراد بیش از ۳۴ میلیارد تومان بود که با پادرمیانی اعضای شورای اختلاف زندان‌های گرگان و گنبدکاووس بیش از ۱۵ میلیارد تومان آن از سوی شاکیان بخشیده شد.

آسیابی ادامه داد: ۳۸ درصد بدهی را هم، محکومان با موافقت دادگاه به صورت اقساطی می‌پردازند و ۵ میلیارد تومان هم با کمک خیرین و ستاد مردمی دیه پرداخت شد.

این مقام ارشد قضایی استان با بیان این که هم اکنون نزدیک به ۱۰۰ محکوم مالی و غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار کمک برای آزادی هستند از هم استانی‌ها دعوت کرد برای کمک به آزادی این زندانیان نیازمند با کمک‌های هر چند کوچک مشارکت کنند.

او گفت: از ابتدای سال تاکنون مردم نوعدوست گلستان ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کرده اند.

انتهای پیام/ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.