باشگاه منچستر یونایتد که به معبد بازیکن سازی معروف است، در طول تاریخ بازیکنان بزرگی را در اختیار داشته است.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  منچستر یونایتد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال جهان، بازیکنان بزرگی را در ترکیب خود داشته و با کمک همین بازیکنان جام‌های زیادی را به دست آورده است.

منچستر یونایتد که به معبد بازیکن سازی معروف است، آکادمی فعال و پویایی دارد و با جذب بهترین بازیکنان دنیا، از ترکیبی برنده برخوردار است. به همین دلیل انتخاب ۵ بازیکن برتر این باشگاه کار ساده‌ای نیست.

با این حال ما قصد داریم در این گزارش برترین بازیکنان منچستر یونایتد رابا معیار عملکرد فردی و افتخارات فوتبالی آن‌ها معرفی کنیم.

۱- کریستیانو رونالدو 

یکی از نام‌هایی که در دوران معاصر فوتبال را تعریف کرده است، بدون شک کریستیانو رونالدو است. این اسطوره پرتغالی همه چیز را به دست آورده است. کریستیانو رونالدو بزرگ‌ترین بازیکنی است که تاکنون پیراهن منچستر یونایتد را برتن کرده است.  

رونالدو که ۵ بار توپ طلا را از آن خود کرده، ۳ بار در فصل‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ با منچستر یونایتد قهرمان لیگ برتر شد و در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ توانست با این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند.

کریستیانو رونالدو سرانجام پس از چند سال ماجراجویی در لالیگا و سری آ و کسب افتخارات فراوان با پیراهن‌های رئال مادرید و یوونتوس به منچستر یونایتد، باشگاهی که شروع بزرگی او در فوتبال بود بازگشت.

رونالدو امیدوار است در بازگشت به جمع شیاطین سرخ افتخارات گذشته را با این تیم تکرار و نامش را به عنوان اسطوره دست نیافتنی اولدترافورد جاودانه کند.


بیشتر بخوانید


۲- جورج بست 

جورج بست هنوز هم در اولدترافورد توسط هواداران متعصب منچستر یونایتد تشویق می‌شود.  

سر بابی چارلتون، جورج بست را بازیکنی با استعداد باور نکردنی و توانایی‌های بی نظیر می‌دانست. بست با ۲ بار قهرمانی لیگ برتر انگلیس در سال‌های  ۱۹۶۵ و ۱۹۶۷ و جام اروپا در فصل ۱۹۶۷-۱۹۶۸ با پیراهن منچستر یونایتد، مقدمات دستیابی خود به توپ طلای سال ۱۹۶۸ را فراهم کرد.

جورج بست، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است که به همراه بابی چارلتون و دنیس لاو تثلیث مقدس منچستریونایتد را در اولدترافورد تشکیل داد.

۳- بابی چارلتون 

سر بابی چارلتون، اسطوره فوتبال انگلیس و یکی از بازماندگان بدترین فجایع فوتبال انگلیس یعنی فاجعه دلخراش هوایی منچستر یونایتد در مونیخ بود.

غلبه بر این تراژدی و در عین حال رساندن منچستر یونایتد به موفقیت‌های بزرگ، ارزش این بازیکن را مشخص می‌کند. چارلتون با ۲۴۹ گل بهترین گلزن تیم ملی انگلیس و همچنین منچستر یونایتد بود. این رکورد تنها توسط وین رونی شکسته شد.  

قهرمانی جام جهانی انگلستان در سال ۱۹۶۶، ۳ بار قهرمانی لیگ برتر انگلیس با منچستریونایتد در سال‌های ۱۹۵۷، ۱۹۶۵ و ۱۹۶۷، قهرمانی جام ملت‌های اروپا در فصل ۱۹۶۸-۱۹۶۷ در کنار دریافت توپ طلا در سال ۱۹۶۶ افتخارات این بازیکن است.  

او یکی از معدود فوتبالیست‌هایی است که قهرمانی در جام جهانی، جام ملت‌های اروپا و کسب توپ طلا را تجربه کرده است.  

۴- اریک کانتونا 

کانتونا یک پادشاه واقعی در زمین و یک اسطوره بیرون از مستطیل سبز بود. اریک کانتونا به معنای واقعی کلمه قلب هر طرفدار منچستر یونایتد را در دوران بازی خود به دست آورد.

منچستر یونایتد به لطف درخشش و گلزنی‌های کانتونا توانست ۴ قهرمانی دیگر در لیگ برتر انگلیس به دست بیاورد.  

در تمجید از کانتونا همین بس که سر الکس فرگوسن در تمجید از او گفته بود: کانتونا برای من کلیدی‌ است و او را از دست نخواهم داد.

۵- وین رونی 

"آن روز رفیقم را دیدم.

او به من گفت که پله سفید پوست را دیده است.

بنابراین پرسیدم او کیست؟

او با نام وین رونی شناخته می‌شود!  "

این یکی از سرود‌هایی است که هواداران منچستر یونایتد برای اسطوره خود می‌خواندند.  

منچستریونایتد پس از توافق با اورتون برای جذب بازیکن ۱۸ ساله این تیم می‌دانست که یک بازیکن مستعد  را به دست آورده است. از شکست دادن آرسنال شکست ناپذیر تا برگرداندن شکوه و اوج گذشته به منچستر یونایتد از جمله خدمات رونی به منچستر یونایتد بود.  

بهترین گلزن منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس ۵ بار با شیاطین سرخ قهرمان لیگ برتر شد و در فصل ۲۰۰۷/۲۰۰۸ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. او با چنین دستاورد‌های بزرگی جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ منچستر یونایتد مستحکم کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۲۰:۰۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
آفرین بهشون
آخرین اخبار