جورچین‌ها چگونه باعث رشد ذهنی کودکان می‌شوند؟

در این گزارش ۱۰ مورد از راه‌هایی که جورچین‌ها باعث رشد ذهنی کودکان می‌شوند، ارائه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - طبق  مطالعات صورت گرفته، وقت گذاشتن برای حل پازل‌ها و معما‌های گوناگون می‌تواند واقعا برای فرزند شما مفید و موثر باشد. اگر فرزندتان را در زمان مناسب با این گونه پازل‌ها و معما‌ها آشنا کنید، می‌توانند عملکرد ذهن آن‌ها را به خوبی ارتقاء ببخشند. همچنین در این زمینه بازی‌های معمایی بسیاری وجود دارند که می‌توانید بهترین مورد را برای فرزندتان انتخاب کنید. جورچین یک نوع پازل بر مبنای تصویر است و شما باید بخش‌های مختلف را برای کامل کردن تصویر در محل درست قرار دهید.

در این  گزارش در مورد ۱۰ راهی که جورچین‌ها باعث رشد ذهنی کودکان می‌شوند، صحبت می‌کنیم.

جورچین‌ها چگونه باعث رشد ذهنی کودکان می‌شوند؟

جورچین‌ها و رشد ذهنی کودکان

حل مشکل

مسئله‌ای که کودکان هنگام حل یک جورچین با آن مواجه می‌شوند را می‌توان مشکل پیش روی آن‌ها نامید. حل و کامل کردن جورچین‌ها مواجهه و چگونگی غلبه بر مشکلات را به کودکان می‌آموزد. این نوع بازی باعث می‌شود تا ذهن کودکان درگیر شود و سعی کنند راه حل‌های مختلف برای حل یک مشکل را بررسی کنند.

هماهنگی چشم و دست

حل کردن یک جورچین نیازمند هماهنگی کامل بین چشم و دست کودک است. کل فرایند ترکیبی از روش آزمایش و خطا است و این روش به تدریج به کودک کمک می‌کند تا بین دست و چشم خود هماهنگی خوبی ایجاد کند.

صبر

بعضی مواقع حل پازل‌ها می‌تواند دشوار باشد و زمان زیادی ببرد. این بازی به کودکان می‌آموزد که تکه‌های مختلف را با صبر و حوصله کنار هم قرار داده و به جواب صحیح برسند. این بازی تمرینی برای صبر و تفکر استوار است که تسلط و یادگیری آن‌ها برای هر کودکی اساسی و مهم می‌باشد.

جورچین‌ها چگونه باعث رشد ذهنی کودکان می‌شوند؟

استدلال منطقی

تفکر و استدلال منطقی جزو نکات مهم شخصیتی هر فرد می‌باشد و کودکان با حل‌کردن جورچین‌ها و پازل‌ها این موارد را در خود بهبود می‌بخشند.

بهبود حافظه

همان‌طور که گفته شد، حل کردن یک جورچین نیاز به هماهنگی دست و چشم و استدلال منطقی دارد و با داشتن این دو قابلیت به راحتی می‌توان یک جورچین را حل کرد. همچنین این بازی باعث می‌شود تا حافظه کودک هنگامی که جورچین‌ها را دوباره و دوباره کامل می‌کند، بهبود یابد؛ چرا که در دفعات بعدی این حافظه کودک است که به کمک او می‌آید و جای صحیح تکه‌های جورچین را به او یادآوری می‌کند.

تمرکز و دقت بر روی اشیای اطراف

برای حل یک مشکل باید به اطراف خود توجه کاملی داشته باشیم. به همین ترتیب، کودکان نیز باید روی تمام قسمت‌های جورچین تمرکز کنند تا بتوانند تکه‌ها را به هم وصل کرده و آن‌ها را حل کنند.

کار تیمی

بعضی وقت‌ها کودکان هنگام حل کردن یک جورچین نیاز به کمک دوستان، بزرگ‌تر‌ها یا والدین خود دارند. این مورد به آن‌ها کمک می‌کند تا اهمیت کار گروهی و نحوه اثر بخشی آن در زندگی واقعی را بیاموزند.

جورچین‌ها چگونه باعث رشد ذهنی کودکان می‌شوند؟

تجزیه و تحلیل ساختاری

بی شک حل کردن یک جورچین وقتی که از تکه‌های زیادی تشکیل شده باشد، مشکل است. این امر مستلزم آن است که فرد برای حل مسئله، تجزیه و تحلیل ساختاری انجام دهد و برنامه‌ریزی کند. شما می‌توانید با حل یک جورچین به فرزند خود یاد دهید که چگونه چیزی را به شکلی ساختاری تجزیه و تحلیل کند. نیازی به نگرانی در مورد پیدا کردن چنین نوع معما‌هایی نیست، زیرا تعداد زیادی جورچین به صورت آنلاین و رایگان در دسترس است.

مزایای مراقبه

تمرکز بر روی هر چیزی به ما کمک می‌کند تا استرس و اضطراب را از خود دور کنیم. جورچین‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا با تلاش و تمرکز کامل، مشکل را حل کنند. این نوع فعالیت‌ها برای تقویت توانایی‌های ذهنی کودکان بسیار مفید هستند.

فعالیت‌های سرگرم کننده

حل یک معما درست مثل انجام هرگونه فعالیت سرگرم کننده دیگر همچون بازی یا آواز خواندن باعث می‌شود تا فرزندان شما اوقات خوشی را سپری کرده و به آرامش برسند. حل جورچین نیز بسیار موثر و سرگرم کننده است و تمامی مزایای گفته شده را دارد.

همان‌طور که گفته شد حل جورچین مزایای متعددی دارد و می‌تواند به رشد ذهنی کودک شما کمک شایانی کند. پیشنهاد ما این است که حتما کودکان خود را در سن مناسب با این بازی‌ها آشنا کرده و به آن‌ها علاقه‌مند کنید. در بستر دیجیتال نیز می‌توانید تعداد بسیار زیادی از جورچین‌ها را در قالب بازی‌های کم حجم و کوچک و البته به صورت رایگان پیدا کنید. ما نیز در روز‌های آتی به معرفی هر چه بیشتر این نوع بازی‌ها خواهیم پرداخت.

منبع: دیجی رو

انتهای پیام/

برچسب ها: جورچین ، رشد ذهنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.