رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از افزایش ۲ هزار نفری تعداد بیماران سرپایی کرونایی در استان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، دکتر نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا از افزایش ۲ هزار نفری تعداد بیماران سرپایی کرونایی در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: تمامی شهرستان‌های استان قزوین در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند و فقط وضعیت شهرستان آوج، نارنجی است و هفته گذشته شاهد افزایش میزان آمار مرگ‌های کرونایی در استان بودیم.

وی با بیان اینکه روند بیماری کرونا در تیر و مرداد افزایشی بوده است، افزود: بیش از ۳۰ بیمار کرونایی در سوله ورزشی شرکت گاز قزوین بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه روز گذشته رکورد واکسیناسیون کرونا در استان قزوین شکسته شد، خاطرنشان کرد: روز گذشته ١٢ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شد و در صورت همکاری دستگاه‌های مسئول، روزانه تا ٢٠ هزار دوز نیز می‌توانیم واکسن تزریق کنیم.

به گفته دکتر نامدار ٢٦/٧ درصد جمعیت استان قزوین علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

وی افزود: فردا ٢٠ هزار دوز واکسن جدید نیز در استان قزوین توزیع می‌شود.

دکتر نامدار با اشاره به نبود واکسن آسترازنیکا برای تزریق دوز دوم در کشور و استان قزوین گفت: از نظر علمی تأخیر ۱۵ تا یک ماهه دوز دوم واکسن کرونا، مشکلی ایجاد نمی‌کند و مردم به هیچ وجه نگران نباشند.

وی افزود: روزانه بالغ بر ۴۰۰ تست پی سی آر برای شناسایی بیماران کرونایی، در تمامی مراکز درمانی استان انجام می‌شود و با اجرای طرح شهید سلیمانی، غربالگری بیماران کرونایی باید ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیش از ۸ هزار نفر از بیماران کرونایی در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: خانم‌های خانه دار، کارمندان و کارگران شرکت‌ها در اولویت ابتلای به کرونا قرار دارند.

دکتر نامدار تأکید کرد: اسفرورین، خرمدشت و بخش دشتابی، نقاطی هستند که باید تحت مراقبت‌های شدید کرونایی قرار گیرند.

افتتاح مرکز دوم واکسیناسیون سپاه

طاهرخانی، جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین نیز گفت: مرکز دوم واکسیناسیون سپاه در مدرسه شاهد بهشتیان امروز افتتاح و ٢٠٠ دوز واکسن کرونا نیز در آنجا تزریق شد.

وی افزود: روزانه ۲۴۰ نفردر مراکز درمانی سپاه غربالگری می‌شوند.

به گفته جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، رزمایش کمک مومنانه مجدداً آغاز شده و تا به امروز ۶ رزمایش در استان قزوین اجرا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.