استحصال بالغ بر ۹۰۰ هزار تن کاه و کلش از شالیزار‌های گیلان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گیلان گفت: بالغ بر ۹۰۰ هزار تن کاه و کلش از سطح شالیزار‌های استان استحصال می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ابراهیم اکبرزاده، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به وضعیت تولید کاه و کلش در مزارع برنج استان گفت: در سال‌های اخیر با توجه به قیمت علوفه، افزایش تعداد دستگاه‌های بسته بندی (بیلر)، افزایش آگاهی شالیکاران و دامداران و فعالیت‌های ترویجی به ندرت شاهد آتش زدن کاه و کلش هستیم.

او با بیان اینکه بالغ بر ۹۰۰ هزار تن کاه و کلش از شالیزار‌های استان گیلان استحصال می‌شود، افزود: در هر هکتار حدود ۳ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم کاه استحصالی (با کسر ساقه باقیمانده در زمین) و معادل ۲۵۰ بسته کاه تولید می‌شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: هزینه بسته بندی با بیلر به ازای هر بسته ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار ریال و قیمت فروش هر بسته کاه و کلش ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار ریال بوده است.

اکبرزاده ادامه داد: میزان درآمد ناخالص کاه و کلش در هر هکتار شالیزار ۵۰ میلیون تا ۷۵ میلیون ریال و در سطح استان به طور میانگین بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است که سهم شالیکاران استان شد.

او تصریح کرد: استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری بوده که بیش از ۷۵ درصد آن با کمباین مخصوص برنج برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.